Negotiation of identity in the global era in house furnishing in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmekte olan ülkelerde tüketim çevresi globalleşmenin ve ekonomik, politik ve sosyokültürel dönüşümlerin etkisi altında büyük değişikliklere uğramaktadır. Bu değişikliklerle karşılaşan tüketicilerde yerel kimlik ile yeni, `modern` kimliğin bağdaşımını kapsayan bir kimlik sorunu doğmaktadır. Bu nedenle kimlik bağdaşımı gelişmekte olan ülkelerdeki tüketim modelinin ciddi bir boyutunu oluşturmaktadır. Bu çalışma, global çağda Türkiye'de kimlik bağdaşımını evlerin döşenmesi açısından incelemektedir. Türkiye'deki dönüşümün kapsamını gösteren değişkenler olarak bağlı bulunan nesil ve şehirleşme kullanılmıştır. Meydana çıkan temalar olarak, 'Batı' konusundaki çelişkili görüşler ile birlikte ürün seçimiyle, kullanım modeliyle ve imgeler yoluyla bağdaşım tartışılmaktadır. Anahtar Sözcükler: Globalleşme, Modernleşme, Şehirleşme, Batılılaşma, Kimlik, Bağdaşım The consumption environment in developing countries have been changing drastically under the effects of globalization and economic, political and social transformations. Consumers facing these changes experience an identity problem where the local identity must be negotiated with the new `modern` identity. Negotiation of identity thus becomes a serious dimension of consumption patterns in developing countries. This study examines how people in Turkey negotiate their sense of identity in the global era in terms of house furnishings. As variables indicating the extent of transformation in Turkey, rate of urbanization experienced and generation belonged were used. The emerging themes of conflicting views about the 'West' as well as negotiation through product choices, usage patterns and images hold are discussed. Keywords: Globalization, Modernization, Urbanization, Westernization, Identity, Negotiation
Collections