Benlik saygısı, kontrol odağı ve öğrenme stillerinin akademik başarıya etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme stilini benimseyen öğrencilerin akademik başarılarının diğer öğrenme Bu çalışma benlik saygısı, kontrol odağı ve öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda 372 üniversite öğrencisinden anket aracılığıyla toplanan veriler kullanılmıştır. Veri analizi betimleyici istatistikler, korelasyon, varyans analizi ve regresyon ile yapılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde öğrenme stilleri, benlik saygısı ve kontrol odağı değişkenlerinin akademik başarı üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca değişkenler arası ikili ilişkiler incelediğinde, benlik saygısı ve kontrol odağı arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur. Bir bütün olarak değerlendirildiğinde, iç kontrol odağına ve yüksek benlik saygısına sahip olan bireylerin akademik başarıları yüksektir. Ayrıca öğrenme stillerinin birbirlerine göre farklı olduğu ve özümseyen stillerini benimseyen öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. This study was conducted to investigate the effect of locus of control, self-esteem and learning styles on academic success. For this purpose, the data gathered with a questionnaire from 372 university students were used. The data were analyzed with correlation, analysis of variance and regression. Results showed that locus of control, self-esteem and learning styles affected academic success. In addition to these findings, investigating the bilateral relationships between the variables, it was put forward that self-esteem and locus of control had a significant relationship. Considering the findings as a whole, individuals who had internal locus of control and high self esteem had high academic success levels. In addition, it was concluded that each learning style were different from each other and students who had assimilator learning style had high academic success than those who had other learning styles.
Collections