Show simple item record

dc.contributor.advisorBasım, Hamdullah Nejat
dc.contributor.authorYılmaz, Ebru
dc.date.accessioned2023-09-26T10:21:58Z
dc.date.available2023-09-26T10:21:58Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744342
dc.description.abstractÖğrenme stilini benimseyen öğrencilerin akademik başarılarının diğer öğrenme Bu çalışma benlik saygısı, kontrol odağı ve öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda 372 üniversite öğrencisinden anket aracılığıyla toplanan veriler kullanılmıştır. Veri analizi betimleyici istatistikler, korelasyon, varyans analizi ve regresyon ile yapılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde öğrenme stilleri, benlik saygısı ve kontrol odağı değişkenlerinin akademik başarı üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Ayrıca değişkenler arası ikili ilişkiler incelediğinde, benlik saygısı ve kontrol odağı arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur. Bir bütün olarak değerlendirildiğinde, iç kontrol odağına ve yüksek benlik saygısına sahip olan bireylerin akademik başarıları yüksektir. Ayrıca öğrenme stillerinin birbirlerine göre farklı olduğu ve özümseyen stillerini benimseyen öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effect of locus of control, self-esteem and learning styles on academic success. For this purpose, the data gathered with a questionnaire from 372 university students were used. The data were analyzed with correlation, analysis of variance and regression. Results showed that locus of control, self-esteem and learning styles affected academic success. In addition to these findings, investigating the bilateral relationships between the variables, it was put forward that self-esteem and locus of control had a significant relationship. Considering the findings as a whole, individuals who had internal locus of control and high self esteem had high academic success levels. In addition, it was concluded that each learning style were different from each other and students who had assimilator learning style had high academic success than those who had other learning styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBenlik saygısı, kontrol odağı ve öğrenme stillerinin akademik başarıya etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of self esteem, locus of control and learning styles on academic success: A study on university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid405634
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid347541
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess