Türk Silahlı Kuvvetleri Kişilik Envanterinin Kara Harp Okulu'na öğrenci temin ve seçiminde uygulanabilirliği: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türk Silahlı Kuvvetleri Kişilik Envanteri (TSK-KE)'nin Kara Harp Okulu (KHO)'na öğrenci seçiminde geçerliliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Birinci sınıf öğrencilerinden, TSK-KE, Kısa Semptom Envanteri (KSE) ile veriler toplanmıştır. Performans kriteri olarak, objektif ve subjektif performans ölçüm verileri toplanmıştır. Genel performansı değerlendirmek için geliştirilen performans formu ile takım ve bölük komutanlarından birinci sınıf öğrencilere ait performans verileri toplanmıştır. 611 KHO öğrencisinin verisi değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın korelasyon matrislerinin, ortalamalarının ve standart sapmalarının geçmiş çalışmaların askeri alandaki uygulamaları ile tutarlı olduğu bulunmuştur. Kriter geçerliliği, TSK-KE ile objektif (akademik) ve subjektif (askeri notları, liderlik notları ve genel performans notları) veriler arasındaki korelasyonların analiz edilmesi ile ölçülmüştür. Korelasyon ve bir seri regresyon analizleri TSK-KE'nin anlamlı bir şekilde objektif ve subjektif performansı yordadığını göstermektedir. Askeri lise mezunu öğrenciler KSE'den daha düşük puanlar almışlardır. Askeri lise mezunları, KHO öğrenci seçiminde daha tercih edilir görünmektedir. Sonuç olarak TSK-KE, KHO için geçerli bir testtir. This study was carried out for the aim of determining validity of Turkish Armed Forces Personality Inventory (TAFPI) for choosing students to Military School. Data was collected from freshmen/ first year cadets by TAFPI, Brief Symptom Inventory (BSI). Objective and subjective performance survey data was collected as a performance criterion. Performance data belonging freshmen/ first grader cadets was gathered from Platoon and Company Commanders by using performance form improved for evaluating general performance. Data from 611 Military School cadets were evaluated. It was found that correlation matrices, means, and standard deviations of this study were consistent with the previous studies in military context. Since mutual aim of TAF-PI and Army School is to choose ideal officer candidate, TAFPI is superficial valid. Criterion validity was measured by examining of correlations between objective (academic) and subjective (military grades, leadership grades, and general performance) datas. Correlation and a series of regression analyses indicated that TAFPI significantly predicts both objective and subjective performance. Military high school graduates got significantly low scores on BSI. Military high school graduates seem more preferable for selecting cadets. To conclude, TAFPI is a valid test for Turkish Military Academy.
Collections