Show simple item record

dc.contributor.advisorErkenekli, Mehmet
dc.contributor.advisorBayramlık, Hakan
dc.contributor.authorDuran, Muhammet Ali
dc.date.accessioned2023-09-26T10:20:57Z
dc.date.available2023-09-26T10:20:57Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744162
dc.description.abstractBu çalışma, Türk Silahlı Kuvvetleri Kişilik Envanteri (TSK-KE)'nin Kara Harp Okulu (KHO)'na öğrenci seçiminde geçerliliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Birinci sınıf öğrencilerinden, TSK-KE, Kısa Semptom Envanteri (KSE) ile veriler toplanmıştır. Performans kriteri olarak, objektif ve subjektif performans ölçüm verileri toplanmıştır. Genel performansı değerlendirmek için geliştirilen performans formu ile takım ve bölük komutanlarından birinci sınıf öğrencilere ait performans verileri toplanmıştır. 611 KHO öğrencisinin verisi değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın korelasyon matrislerinin, ortalamalarının ve standart sapmalarının geçmiş çalışmaların askeri alandaki uygulamaları ile tutarlı olduğu bulunmuştur. Kriter geçerliliği, TSK-KE ile objektif (akademik) ve subjektif (askeri notları, liderlik notları ve genel performans notları) veriler arasındaki korelasyonların analiz edilmesi ile ölçülmüştür. Korelasyon ve bir seri regresyon analizleri TSK-KE'nin anlamlı bir şekilde objektif ve subjektif performansı yordadığını göstermektedir. Askeri lise mezunu öğrenciler KSE'den daha düşük puanlar almışlardır. Askeri lise mezunları, KHO öğrenci seçiminde daha tercih edilir görünmektedir. Sonuç olarak TSK-KE, KHO için geçerli bir testtir.
dc.description.abstractThis study was carried out for the aim of determining validity of Turkish Armed Forces Personality Inventory (TAFPI) for choosing students to Military School. Data was collected from freshmen/ first year cadets by TAFPI, Brief Symptom Inventory (BSI). Objective and subjective performance survey data was collected as a performance criterion. Performance data belonging freshmen/ first grader cadets was gathered from Platoon and Company Commanders by using performance form improved for evaluating general performance. Data from 611 Military School cadets were evaluated. It was found that correlation matrices, means, and standard deviations of this study were consistent with the previous studies in military context. Since mutual aim of TAF-PI and Army School is to choose ideal officer candidate, TAFPI is superficial valid. Criterion validity was measured by examining of correlations between objective (academic) and subjective (military grades, leadership grades, and general performance) datas. Correlation and a series of regression analyses indicated that TAFPI significantly predicts both objective and subjective performance. Military high school graduates got significantly low scores on BSI. Military high school graduates seem more preferable for selecting cadets. To conclude, TAFPI is a valid test for Turkish Military Academy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleTürk Silahlı Kuvvetleri Kişilik Envanterinin Kara Harp Okulu'na öğrenci temin ve seçiminde uygulanabilirliği: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
dc.title.alternativeApplicability of Turkish Armed Forces' Personality Test Inventory to the Army Academy cadet recruitment and selection: a validity and reliability study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMilitary high schools
dc.subject.ytmMilitary personnel
dc.subject.ytmValidity
dc.subject.ytmReliability
dc.subject.ytmTurkish Military Academy
dc.subject.ytmPersonality inventory
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmTurkish Military Forces
dc.subject.ytmChoosing students
dc.identifier.yokid10077719
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid396672
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess