Hizmet içi eğitimin örgütsel bağlılık düzeyi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmeyle birlikte artan rekabet ve sosyal, ekonomik ve teknolojik alanda gerçekleşen hızlı değişimin etkisiyle günümüzde işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için etkin ve verimli olmaları gerekmektedir. Bu sebeple geleneksel anlayıştan uzaklaşarak bilgi temelli stratejilere yönelen işletmeler için insan kaynağının niteliklerinin artırılması ve örgüte olan bağlılıklarının sağlanması önemli hale gelmiştir.İşletmelerin mevcut insan kaynağının niteliklerinin artırılması ve örgüte olan bağlılıklarının sağlanması için başvurduğu yöntemlerden biri hizmet içi eğitim faaliyetleridir. Hizmet içi eğitimin etkin bir biçimde düzenlendiği işletmelerde çalışan iş görenlerin kendilerine yapılan yatırımın artması sebebiyle işletmede kalmaya devam edebileceklerine ve kazanımlarını artırabileceklerine olan inançları artmaktadır. İş görenler üzerinde oluşturduğu bu olumlu algı sebebiyle hizmet içi eğitim iş görenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine etki eden önemli faktörlerden biri olmaktadır.Buradan hareketle araştırmada termik santrallerde çalışan beyaz yakalı iş görenlerin almış oldukları hizmet içi eğitimler ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda Zonguldak ilinde termik santrallerde çalışan 369 beyaz yakalı iş görenden anket formu ile veri toplanmıştır. Araştırma hipotezleri regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre iş görenlere sağlanan hizmet içi eğitim olanaklarının duygusal, devam ve normatif bağlılık olmak üzere üç örgütsel bağlılık türü üzerinde de etkili olduğu ortaya konmuştur. With the effect of increasing competition with globalization and the rapid change in social, economic and technological fields, today businesses need to be effective and efficient in order to continue their existence. For this reason, it has become important to increase the qualifications of human resources and ensure their commitment to the organization for businesses that move away from traditional understanding and turn to knowledge-based strategies.In-service training activities are one of the methods used by businesses to increase the qualifications of their existing human resources and to ensure their commitment to the organization. In businesses where in-service training is organized effectively, the belief of the employees that they can continue to stay in the business and gain is increasing due to the increase in investment made to them. Due to this positive perception it creates on employees, in-service training is one of the important factors affecting the organizational commitment levels of the employees.Thus, the relationship between in-service training and organizational commitment of white-collar employees working in thermal power plants is examined in the study. In accordance with this purpose, data were collected with a questionnaire from 369 white-collar workers working in thermal power plants in Zonguldak province. Research hypotheses were tested by regression analysis. Considering the results of the analyzes, it has been revealed that in-service training opportunities provided to employees are effective on all three types of commitment: emotional, attendance and normative commitment.
Collections