Ortaöğretim öğrencilerinin çevresel olaylara karşı duyarlılıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaöğretim 8. sınıf öğrencilerinin çevresel olaylara karşı duyarlılıklarının belirlenmesi vedavranışlarının saptanması` olarak belirlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin sürdürülebilir bir çevreye çevresorunları karşı öğrencilerin nasıl daha duyarlı hale getirilebilecekleri tartışılmıştır.Öğrencilerin çevre eğitimi ile ilgili bazı temel davranışlar kazanmaları mümkün görünmektedir. Ancaköğrencilerden çevrenin korunması amacıyla geliştirmeleri istenen tutum ve davranışların onların kolayyaşam tarzını etkilemesi nedeni ile buna uymakta zorluklarla karşılaştıkları bilinmektedir. Yapılançalışmalar çevre eğitiminin yapıldığı ortamın bireylerin çevreye karşı duyarlılıklarının büyük orandaortaya çıkmasına olanak sağlamaktadır. Bu nedenle okullara verilen çevre eğitimi büyük önemgöstermektedir.Elde edilen bulgular okullarda verilen çevre eğitiminin çoğunlukla yeterli olmadığını, öğrencilereherhangi bir çevresel sorunun çözümünde nasıl davranmaları gerektiği konusunda yeterli analiz ve kararverme yeteneği kazandırmadığı düşünülmektedir. Bu nedenle okullarda erken dönemde öğrencilereverilecek çevre eğitiminin esasını ekoloji, çevre kirliliğine karşı tutum geliştirme, teknoloji, çevre ileekonomi arasındaki bağlantılar esas alınması, müfredat programlarının buna göre düzenlenmesigerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, Sekizinci sınıf, çevre eğitimi Determining the sensitivity of secondary school 8th grade students to environmental events anddetermining their behaviors are very vital. In the study, it was discussed how students can be made moresensitive to a sustainable environment and environmental problems. It seems possible for students toacquire some basic behaviors related to environmental education.However, it is known that the attitudes and behaviors that students are asked to develop in orderto protect the environment affect their easy life style and therefore they face difficulties in complyingwith it. The studies carried out enable the environment in which environmental education is conducted toreveal the environmental sensitivity of individuals to a large extent. For this reason, environmentaleducation given to schools is of great importance.It is thought that environmental education given in schools is mostly not sufficient and it doesnot provide students with the ability to analyze and decide how to act in the solution of any environmentalproblem. For this reason, the basis of environmental education to be given to students in the early periodin schools should be based on ecology, developing an attitude against environmental pollution,technology, the connections between the environment and the economy, and the curriculum should bearranged accordingly.Keywords: Environmental awareness, sustainability, Eighth grade, environmental education
Collections