Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaş, Haydar
dc.contributor.authorDaşdemir, Çiğdem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:12Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:12Z
dc.date.submitted2021-11-29
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743849
dc.description.abstractOrtaöğretim 8. sınıf öğrencilerinin çevresel olaylara karşı duyarlılıklarının belirlenmesi vedavranışlarının saptanması` olarak belirlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin sürdürülebilir bir çevreye çevresorunları karşı öğrencilerin nasıl daha duyarlı hale getirilebilecekleri tartışılmıştır.Öğrencilerin çevre eğitimi ile ilgili bazı temel davranışlar kazanmaları mümkün görünmektedir. Ancaköğrencilerden çevrenin korunması amacıyla geliştirmeleri istenen tutum ve davranışların onların kolayyaşam tarzını etkilemesi nedeni ile buna uymakta zorluklarla karşılaştıkları bilinmektedir. Yapılançalışmalar çevre eğitiminin yapıldığı ortamın bireylerin çevreye karşı duyarlılıklarının büyük orandaortaya çıkmasına olanak sağlamaktadır. Bu nedenle okullara verilen çevre eğitimi büyük önemgöstermektedir.Elde edilen bulgular okullarda verilen çevre eğitiminin çoğunlukla yeterli olmadığını, öğrencilereherhangi bir çevresel sorunun çözümünde nasıl davranmaları gerektiği konusunda yeterli analiz ve kararverme yeteneği kazandırmadığı düşünülmektedir. Bu nedenle okullarda erken dönemde öğrencilereverilecek çevre eğitiminin esasını ekoloji, çevre kirliliğine karşı tutum geliştirme, teknoloji, çevre ileekonomi arasındaki bağlantılar esas alınması, müfredat programlarının buna göre düzenlenmesigerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Çevresel duyarlılık, sürdürülebilirlik, Sekizinci sınıf, çevre eğitimi
dc.description.abstractDetermining the sensitivity of secondary school 8th grade students to environmental events anddetermining their behaviors are very vital. In the study, it was discussed how students can be made moresensitive to a sustainable environment and environmental problems. It seems possible for students toacquire some basic behaviors related to environmental education.However, it is known that the attitudes and behaviors that students are asked to develop in orderto protect the environment affect their easy life style and therefore they face difficulties in complyingwith it. The studies carried out enable the environment in which environmental education is conducted toreveal the environmental sensitivity of individuals to a large extent. For this reason, environmentaleducation given to schools is of great importance.It is thought that environmental education given in schools is mostly not sufficient and it doesnot provide students with the ability to analyze and decide how to act in the solution of any environmentalproblem. For this reason, the basis of environmental education to be given to students in the early periodin schools should be based on ecology, developing an attitude against environmental pollution,technology, the connections between the environment and the economy, and the curriculum should bearranged accordingly.Keywords: Environmental awareness, sustainability, Eighth grade, environmental educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin çevresel olaylara karşı duyarlılıklarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the sensitivity of secondary school students to environmental events
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-29
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10258915
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid695008
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess