Türkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı sağlayan yedi ilkeye ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkçe Öğretmenlerinin algılarını ve Chickering ve Gamson (1987) tarafından sunulan yüksek kalite eğitim için bir çerçeve oluşturan yedi ilkeye ilişkin uygulamalarını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 öğretim yılında Konya il merkezindeki ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılacak Türkçe öğretmenlerine yönelik anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, yedi ilkenin uygulanmasında rol oynayabilecek potansiyel değişkenleri kontrol edebilmek için demografik sorulara yer verilmiştir. Bu sorular cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan fakülte ve öğretmenlik mesleğinin isteyerek tercih edip etmeme hakkındadır. İkinci ölçek ise Türkçe öğretmenlerine yönelik olan ve Chickering ve Gamson tarafından geliştirilmiş `Eğitiminde İyi Uygulamalar İçin Yedi İlke Envanteri` dir. 1989'da Johnson Foundation tarafından yayımlanmıştır. Orijinal anketin yayın dili İngilizce'dir, ancak bu çalışmada anketin Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki olarak çözümlenmiş, bulgular ve sonuçlar sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: yedi ilke, yüksek kaliteli eğitim, Türkçe eğitimi, Türkçe öğretmenleri This study aims to explore Turkish Teachers' perceptions and practices regarding the seven principles offered by Chickering and Gamson (1987), which constitute a framework for high quality education. The population of the research consists of Turkish teachers working in secondary schools in Konya city center in the 2020-2021 academic year. Quantitative research method was used in the study. The questionnaire for Turkish teachers to be used in the study consists of two parts. In the first part, demographic questions are included in order to control for potential variables that may play a role in the application of the seven principles. These questions are about gender, professional seniority, graduated faculty and teaching profession willingly or not. The second scale is the `Seven Principles Inventory for Good Practices in Education` developed by Chickering and Gamson for Turkish teachers. It was published by the Johnson Foundation in 1989. The publication language of the original questionnaire was English, but the Turkish version of the questionnaire was used in this study. The data obtained in the study were analyzed statistically, and the findings and results were listed.Keywords: seven principles, high quality education, Turkish education, Turkish teachers
Collections