Show simple item record

dc.contributor.advisorDerman, Serdar
dc.contributor.authorEmlik, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:26Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:26Z
dc.date.submitted2023-07-10
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743746
dc.description.abstractBu çalışma Türkçe Öğretmenlerinin algılarını ve Chickering ve Gamson (1987) tarafından sunulan yüksek kalite eğitim için bir çerçeve oluşturan yedi ilkeye ilişkin uygulamalarını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2020-2021 öğretim yılında Konya il merkezindeki ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılacak Türkçe öğretmenlerine yönelik anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, yedi ilkenin uygulanmasında rol oynayabilecek potansiyel değişkenleri kontrol edebilmek için demografik sorulara yer verilmiştir. Bu sorular cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan fakülte ve öğretmenlik mesleğinin isteyerek tercih edip etmeme hakkındadır. İkinci ölçek ise Türkçe öğretmenlerine yönelik olan ve Chickering ve Gamson tarafından geliştirilmiş `Eğitiminde İyi Uygulamalar İçin Yedi İlke Envanteri` dir. 1989'da Johnson Foundation tarafından yayımlanmıştır. Orijinal anketin yayın dili İngilizce'dir, ancak bu çalışmada anketin Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki olarak çözümlenmiş, bulgular ve sonuçlar sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: yedi ilke, yüksek kaliteli eğitim, Türkçe eğitimi, Türkçe öğretmenleri
dc.description.abstractThis study aims to explore Turkish Teachers' perceptions and practices regarding the seven principles offered by Chickering and Gamson (1987), which constitute a framework for high quality education. The population of the research consists of Turkish teachers working in secondary schools in Konya city center in the 2020-2021 academic year. Quantitative research method was used in the study. The questionnaire for Turkish teachers to be used in the study consists of two parts. In the first part, demographic questions are included in order to control for potential variables that may play a role in the application of the seven principles. These questions are about gender, professional seniority, graduated faculty and teaching profession willingly or not. The second scale is the `Seven Principles Inventory for Good Practices in Education` developed by Chickering and Gamson for Turkish teachers. It was published by the Johnson Foundation in 1989. The publication language of the original questionnaire was English, but the Turkish version of the questionnaire was used in this study. The data obtained in the study were analyzed statistically, and the findings and results were listed.Keywords: seven principles, high quality education, Turkish education, Turkish teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı sağlayan yedi ilkeye ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of the level of knowledge about the seven principles that provide a good educational environment by pre-service and in-service teachers of Turkish
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-07-10
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10230280
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid799478
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess