Bakışın soykütüğü: Sosyal medya çağında göz kültünün yükselişi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma belirli kodlar üzerinden gözün ve bakışın tarihsel olarak izini sürüppostmodern dönemde göz kültünün sosyal medya vasıtasıyla nasıl dönüştüğünügöstermeye odaklanmaktadır. Ayrıca görmenin soykütüğünü inceleyen çalışmada pagandönemden başlayarak Antik Dönem, Orta Çağ, modern dönem ve postmodern dönemdezihniyet yapılarının ne gibi değişimlere uğradığı belirli kodlar üzerinden incelenmiştir.Böylelikle aşırılıklar çağı olarak da nitelendirebileceğimiz pagan dönemin 21. yüzyıldane gibi değişikliklere uğrayarak neo-paganizm adı altında tekrar canlandırıldığıgösterilmeye çalışılmıştır. Bunun için sosyal medya ortamlarından Facebook, Twitter,Instagram ve Pinterest'ten en çok takipçiye sahip 35' şer kişi içerisinden seçilen 3'er kişibelirlenmiştir. Toplam 12 farklı kullanıcının yapmış olduğu paylaşımlardan seçilen 2farklı görsel araştırılmak üzere seçilmiştir. Böylelikle her kullanıcının yapmış olduğugörsel paylaşımdan 2'şer tane seçilerek toplam 24 içerik göstergebilimsel analizleincelenmiştir. Çalışmanın hipotezlerine göre sosyal medyada duyu organları işlevsizleşipgöz ön plana çıkmaktadır. Yapılan paylaşımların görsel ağırlıklı olması gözün ve bakışınpostmodern dönemde önem kazandığını göstermektedir. Ayrıca pagan dönemin izlekleriyeni medya aracılığıyla tekrar canlandırılarak yayılmaktadır. Bu hipotezlerindoğrulanması için seçilen örneklemler çalışma için belirlenen sorular eksenindeçözümlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Neo- paganizm, Occularcentrism, Gözetim Toplumu, Bakışın Aşırılaşması This work focuses on historically tracing the eye and gaze through specific codesand showing how the cult of the eye evolved through social media in the postmodern era.In addition, the study examining the genealogy of seeing has been examined throughcertain codes on what changes the mindset structures underwent in the antiquity, MiddleAges, modern period and postmodern period starting from the pagan period. In this way,the age of excesses, which we can also refer to as the age of pagan period has been triedto show what changes it underwent in the 21 th century and revived under the name ofneo-paganism. For this purpose, 3 people were selected from 35 people ' with the mostfollowers from social media environments Facebook, Twitter, Instagram and Pinterest. 2different images selected from shares made by a total of 12 different users were selectedfor research. In this way, a total of 24 content was examined by semiotic analysis byselecting 2 from the visual share made by each user. According to the study's hypotheses,sensory organs become dysfunctional in social media and become visible. The fact thatthe shares are visually weighted shows that the eye and gaze gained importance in thepostmodern period. In addition, the traces of the pagan era are revived and spread throughnew media. The samples selected to confirm these hypotheses were resolved on the axisof questions set for the study.Keywords: Neo-paganism, Occularcentrism, surveillance society, extremism of view
Collections