Show simple item record

dc.contributor.advisorAlanka, Ömer
dc.contributor.authorMertoğlu, Selver
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:11Z
dc.date.submitted2023-04-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743278
dc.description.abstractBu çalışma belirli kodlar üzerinden gözün ve bakışın tarihsel olarak izini sürüppostmodern dönemde göz kültünün sosyal medya vasıtasıyla nasıl dönüştüğünügöstermeye odaklanmaktadır. Ayrıca görmenin soykütüğünü inceleyen çalışmada pagandönemden başlayarak Antik Dönem, Orta Çağ, modern dönem ve postmodern dönemdezihniyet yapılarının ne gibi değişimlere uğradığı belirli kodlar üzerinden incelenmiştir.Böylelikle aşırılıklar çağı olarak da nitelendirebileceğimiz pagan dönemin 21. yüzyıldane gibi değişikliklere uğrayarak neo-paganizm adı altında tekrar canlandırıldığıgösterilmeye çalışılmıştır. Bunun için sosyal medya ortamlarından Facebook, Twitter,Instagram ve Pinterest'ten en çok takipçiye sahip 35' şer kişi içerisinden seçilen 3'er kişibelirlenmiştir. Toplam 12 farklı kullanıcının yapmış olduğu paylaşımlardan seçilen 2farklı görsel araştırılmak üzere seçilmiştir. Böylelikle her kullanıcının yapmış olduğugörsel paylaşımdan 2'şer tane seçilerek toplam 24 içerik göstergebilimsel analizleincelenmiştir. Çalışmanın hipotezlerine göre sosyal medyada duyu organları işlevsizleşipgöz ön plana çıkmaktadır. Yapılan paylaşımların görsel ağırlıklı olması gözün ve bakışınpostmodern dönemde önem kazandığını göstermektedir. Ayrıca pagan dönemin izlekleriyeni medya aracılığıyla tekrar canlandırılarak yayılmaktadır. Bu hipotezlerindoğrulanması için seçilen örneklemler çalışma için belirlenen sorular eksenindeçözümlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Neo- paganizm, Occularcentrism, Gözetim Toplumu, Bakışın Aşırılaşması
dc.description.abstractThis work focuses on historically tracing the eye and gaze through specific codesand showing how the cult of the eye evolved through social media in the postmodern era.In addition, the study examining the genealogy of seeing has been examined throughcertain codes on what changes the mindset structures underwent in the antiquity, MiddleAges, modern period and postmodern period starting from the pagan period. In this way,the age of excesses, which we can also refer to as the age of pagan period has been triedto show what changes it underwent in the 21 th century and revived under the name ofneo-paganism. For this purpose, 3 people were selected from 35 people ' with the mostfollowers from social media environments Facebook, Twitter, Instagram and Pinterest. 2different images selected from shares made by a total of 12 different users were selectedfor research. In this way, a total of 24 content was examined by semiotic analysis byselecting 2 from the visual share made by each user. According to the study's hypotheses,sensory organs become dysfunctional in social media and become visible. The fact thatthe shares are visually weighted shows that the eye and gaze gained importance in thepostmodern period. In addition, the traces of the pagan era are revived and spread throughnew media. The samples selected to confirm these hypotheses were resolved on the axisof questions set for the study.Keywords: Neo-paganism, Occularcentrism, surveillance society, extremism of viewen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBakışın soykütüğü: Sosyal medya çağında göz kültünün yükselişi
dc.title.alternativeThe genealogy of the Gaze: The rise of the cult of the eye in the age of social media
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-04-28
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSurveillance society
dc.subject.ytmCult
dc.subject.ytmPaganism
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmDigital surveillance
dc.subject.ytmGaze
dc.subject.ytmNeo-paganism
dc.identifier.yokid10316050
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677807
dc.description.pages258
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess