Beden eğitiminde öğretmenlerin taktiksel oyun modeli deneyimleri: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretme sadece öğretmene bağlı bir süreç değil ama aynı zamanda öğretmenin içinde bulunduğu bağlamın özellikleri, o bağlam ait kültür, söylemsel öğelerin varlığı, öğretmenin etkileşime girdiği diğer bireyler gibi birey dışında gelişen koşullara da bağlıdır. Birey tek başına eyleme geçemez, içinde bulunduğu koşullar ve bu koşullara bağlı düzenlemeler onun pratiklerini şekillendirir. Bu katılımcı eylem araştırmanın amacı, Beden eğitimi dersinde 7. Sınıf düzeyinde Taktiksel Oyun Modelinin Korfbol öğretimi ile öğretmenlerin pratiklerine dahil edilme sürecinde öğretmen öğrenme sürecinin nasıl işlediğini ve pratik yapılarının süreçteki kolaylaştırıcı ve zorlaştırıcı rollerini araştırmaktır. Katılımcı eylem araştırması iki beden eğitimi öğretmeninin bir akademik yıl boyunca Taktiksel Oyun Modelini öğrenmeleri ve kullanmalarını sorgulama ve desteklemek için yöntembilim olarak kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi verileri toplama ve yorumlamada kullanılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin mesleki öğrenme süreçlerini Taktiksel Oyun Modeli aracılığıyla sosyal politik koşullardan okul idaresinin politikasının ve kültürel söylemlerden okul idaresinin disiplin ile ilgili söyledikleri en zorlaştıran unsur olduğunu ortaya koymuştur. Materyal ekonomik pratiklerden uzmanlarla işbirliği yapma mesleki öğrenme sürecini en çok kolaylaştıran öğe olarak bulunmuştur. Çalışmanın alana katkısı; öğretmenlerin pedagojik pratiklerinin yeniliği kabul etmelerinde yöntemsel süreçler önemli yer almaktadır. Pedagojik yeniliğin gelecekte eyleme geçmesi isteniyorsa katılımcı eylem araştırması ve uzmanla iş birliği bu süreci kolaylaştırır. Learning process is not solely depend on the teacher it is also depend on the extra-individual conditions that are shaped by characteristics of the context, culture in the context, specialist discourses, and enter the relationships with other people. Individual is not act alone, practice shapes and is shaped by practice architectures and arrangements. The purpose of the participatory action research was to explore how teacher learning process was conduct in the immersed within the teacher' practices through the Tactical Games model in grade seven students. We also asked that the roles of practice architecture either enable of constraints teacher learning process. Participatory action research was used as the methodology to scaffold the inquiry and to support two secondary school physical education teachers' learning and use of Tactical Games Model during an academic year. Qualitative research methods used in data collection and analysis process. Two themes emerged to reveal teachers learning process and effect of practice architectures in Tactical games model learning: 1) Teacher learning process on cultural-discursive, social-political and material-economic conditions and 2) changes on sayings, doings and relatings. Results showed that social-political conditions were more affected teacher learning process. Specifically, the policy of school administration in the social- political arrangements and the specialist discourse on discipline from the cultural discourses were the worst constraints related with teacher learning process.Working with experts for material-economical conditions was the best facilitator for the teacher learning process. The contribution to knowledge is therefore the methodological processes is so important of how teachers adopt the innovation and also if the pedagogical innovation is wanted to act, participatory action research through collaboration with experts are important.
Collections