Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Ferda
dc.contributor.authorAlagül, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-04T10:35:06Z
dc.date.available2020-12-04T10:35:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/74299
dc.description.abstractÖğretme sadece öğretmene bağlı bir süreç değil ama aynı zamanda öğretmenin içinde bulunduğu bağlamın özellikleri, o bağlam ait kültür, söylemsel öğelerin varlığı, öğretmenin etkileşime girdiği diğer bireyler gibi birey dışında gelişen koşullara da bağlıdır. Birey tek başına eyleme geçemez, içinde bulunduğu koşullar ve bu koşullara bağlı düzenlemeler onun pratiklerini şekillendirir. Bu katılımcı eylem araştırmanın amacı, Beden eğitimi dersinde 7. Sınıf düzeyinde Taktiksel Oyun Modelinin Korfbol öğretimi ile öğretmenlerin pratiklerine dahil edilme sürecinde öğretmen öğrenme sürecinin nasıl işlediğini ve pratik yapılarının süreçteki kolaylaştırıcı ve zorlaştırıcı rollerini araştırmaktır. Katılımcı eylem araştırması iki beden eğitimi öğretmeninin bir akademik yıl boyunca Taktiksel Oyun Modelini öğrenmeleri ve kullanmalarını sorgulama ve desteklemek için yöntembilim olarak kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemi verileri toplama ve yorumlamada kullanılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin mesleki öğrenme süreçlerini Taktiksel Oyun Modeli aracılığıyla sosyal politik koşullardan okul idaresinin politikasının ve kültürel söylemlerden okul idaresinin disiplin ile ilgili söyledikleri en zorlaştıran unsur olduğunu ortaya koymuştur. Materyal ekonomik pratiklerden uzmanlarla işbirliği yapma mesleki öğrenme sürecini en çok kolaylaştıran öğe olarak bulunmuştur. Çalışmanın alana katkısı; öğretmenlerin pedagojik pratiklerinin yeniliği kabul etmelerinde yöntemsel süreçler önemli yer almaktadır. Pedagojik yeniliğin gelecekte eyleme geçmesi isteniyorsa katılımcı eylem araştırması ve uzmanla iş birliği bu süreci kolaylaştırır.
dc.description.abstract Learning process is not solely depend on the teacher it is also depend on the extra-individual conditions that are shaped by characteristics of the context, culture in the context, specialist discourses, and enter the relationships with other people. Individual is not act alone, practice shapes and is shaped by practice architectures and arrangements. The purpose of the participatory action research was to  explore how teacher learning process was conduct in the immersed within the teacher' practices through the Tactical Games model in grade seven students. We also asked that the roles of practice architecture either enable of constraints teacher learning process. Participatory action research was used as the methodology to scaffold the inquiry and to support two secondary school physical education teachers' learning and use of Tactical Games Model during an academic year. Qualitative research methods used in data collection and analysis process. Two themes emerged to reveal teachers learning process and effect of practice architectures in Tactical games model learning: 1) Teacher learning process on cultural-discursive, social-political and material-economic conditions and 2) changes on sayings, doings and relatings. Results showed that social-political conditions were more affected teacher learning process. Specifically, the policy of school administration in the social- political arrangements and the specialist discourse on discipline from the cultural discourses were the worst constraints related with teacher learning process.Working with experts for material-economical conditions was the best facilitator for the teacher learning process. The contribution to knowledge is therefore  the methodological processes is so important  of  how teachers  adopt the innovation and also if the pedagogical innovation is wanted to act, participatory action research through collaboration with experts are important.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitiminde öğretmenlerin taktiksel oyun modeli deneyimleri: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeTeacher experiences on tactical games model in physical education: An action research
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmGame techniques
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeam sports
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid10099761
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417248
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess