Yapay sinir ağları ile otel müşteri yorumlarının metinsel yolla sınıflandırılarak duygu analizlerinin tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet kullanımın yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar farklı platformlarda duygu ve düşüncelerini de ifade etme imkânı bulmuşlardır. Günümüzde insanlar, aldıkları bir hizmetle ilgili internet ortamında o hizmete yönelik olumlu, olumsuz düşüncelerini paylaşmaktadır. Bu çalışma kapsamında, popüler bir otel sitesinden Türkiye'deki otellere yönelik yorumlar üzerinde duygu analizi çalışması yapılmıştır. Verilerin elde edilmesinde PHP programlama dili kullanılmıştır. Duygu analizi çalışmasında, metin sınıflandırma algoritmalardan YSA algoritması kullanılarak, farklı normalizasyon teknikleri ile sınıflandırılma işlemi yapılarak başarıları karşılaştırılmıştır. Farklı normalizasyon yöntemlerinin sınıflandırmadaki başarıya etkisi gösterilmek istenmiştir. With the increasing use of the Internet, people have had the opportunity to express their feelings and thoughts on different platforms. Today, people share their positive and negative thoughts about a service they receive on the internet. In this study, the feeling was made popular hotel site analysis study for comments on hotels in Turkey. PHP programming language was used to obtain the data. In the sentiment analysis study, using the ANN algorithm, one of the text classification algorithms, the classification process was performed with different normalization techniques and their success was compared. It was aimed to show the effect of different normalization methods on the success in classification.
Collections