Show simple item record

dc.contributor.advisorTemurtaş, Hasan
dc.contributor.authorMengutaycı, Ümmügülsüm
dc.date.accessioned2023-09-22T12:43:58Z
dc.date.available2023-09-22T12:43:58Z
dc.date.submitted2021-08-11
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742974
dc.description.abstractİnternet kullanımın yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar farklı platformlarda duygu ve düşüncelerini de ifade etme imkânı bulmuşlardır. Günümüzde insanlar, aldıkları bir hizmetle ilgili internet ortamında o hizmete yönelik olumlu, olumsuz düşüncelerini paylaşmaktadır. Bu çalışma kapsamında, popüler bir otel sitesinden Türkiye'deki otellere yönelik yorumlar üzerinde duygu analizi çalışması yapılmıştır. Verilerin elde edilmesinde PHP programlama dili kullanılmıştır. Duygu analizi çalışmasında, metin sınıflandırma algoritmalardan YSA algoritması kullanılarak, farklı normalizasyon teknikleri ile sınıflandırılma işlemi yapılarak başarıları karşılaştırılmıştır. Farklı normalizasyon yöntemlerinin sınıflandırmadaki başarıya etkisi gösterilmek istenmiştir.
dc.description.abstractWith the increasing use of the Internet, people have had the opportunity to express their feelings and thoughts on different platforms. Today, people share their positive and negative thoughts about a service they receive on the internet. In this study, the feeling was made popular hotel site analysis study for comments on hotels in Turkey. PHP programming language was used to obtain the data. In the sentiment analysis study, using the ANN algorithm, one of the text classification algorithms, the classification process was performed with different normalization techniques and their success was compared. It was aimed to show the effect of different normalization methods on the success in classification.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleYapay sinir ağları ile otel müşteri yorumlarının metinsel yolla sınıflandırılarak duygu analizlerinin tespiti
dc.title.alternativeDetermination of emotion analysis by classification of hotel customer comments with artificial neural networks by text classification
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-08-11
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmText categorization
dc.identifier.yokid10324343
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid673051
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess