Müşterilerin akıllı telefon almalarıyla ilgili satış stratejilerin davranışlar üzerinde etkisi ve uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; akıllı telefonlarda pazarlama stratejisinin müşterilerin satın alma davranışı üzerine etkisinin tespitini yapmak ve çözüm önerilerini ortaya koymaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Silivri İlçesinde bulunan rastgele seçilmiş 115 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların akıllı telefon pazarlama stratejilerini ve müşterilerin satın alma davranışlarını saptamak için araştırmacı tarafından geliştirilen 17 adet anket sorusuna yanıt vermeleri istenmiştir. Hazırlanan anket SPSS paket programında güvenirlik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada kullanılan anket verilerinin güvenilirliğini ölçmede Cronbach's Alpha yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında katılımcıların kullandıkları GSM operatörü, kullanılan hat, kullandıkları telefon modeli ve kullanılan hatta ilişkin ödenilen aylık fatura tutarına ilişkin bilgilerin olduğu görülmektedir. Katılımcıların kullanılan GSM operatörü tercihlerine ilişkin verdikleri yanıtlarda büyük bir çoğunluğun Turkcell GSM operatörüne sahiptir. Katılımcıların %52,2'si Turkcell, %23,5'i Türk Telekom, %20'si Vodafone GSM kullanıcısı olduğu görülmektedir. Katılımcıların kullandıkları telefon türüne göre bakıldığında; Katılımcıların 26,8'i (29 Kişi) Samsung marka telefon kullanırken, 20,8'i Huawei, %20,4'ü İphone, %10,9'u Nokia, %10,8'i Lenova, %7,9'u Vestel, %3,6'sı Casper, %2,9'u Sony Ericson ve %4,5'i ise Diğer telefon modellerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Katılımcıların %38,3'ü 76+ TL, %31,3'ü 51-75 TL ve %29,6'sı ise 26-50 TL arası fatura tutarına sahip olduklarını ifade ettikleri görülmüştür. Sahip olunan telefon türüne göre akıllı telefon tercihinde telefonum çok gösterişli olduğu için tercih ettim, telefonum çok hesaplı olduğu için tercih ettim, telefonum kısa sürede şarj olduğu için tercih ettim, kullanmış olduğum telefonu kamera özelliği için tercih ettim, kullanmış olduğum telefonu reklamlardan etkilenerek tercih ettim, kullanmış olduğum telefonu kaliteli olduğu için tercih ettim ve yeniden telefon alacak olsam yine aynı telefon markasını tercih ederim değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Aylık ödenilen fatura tutarına göre akıllı telefon tercihinde telefonumun menüsü çok kolay olduğu için tercih ettim, telefonumu satmak istediğimde kolaylıkla satabileceğim için tercih ettim ve kullanmış olduğum telefon şirket telefonu olduğu için kullanıyorum değişkenlerine göre gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu sonuçlar ile pazarlama stratejileri ile müşterilerin satın alma davranışları üzerinde anlamlı ve doğru orantılı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Pazarlama stratejisi puanları arttıkça tüketicilerin satın alma puanının da arttığı görülmüştür. The purpose of this research; determines the effect of the marketing strategy on the smart phones and the purchasing behavior of the customers and suggests the solutions. The study group of the research consists of 115 randomly selected people in Silivri District of Istanbul. In the research, the participants were asked to answer 17 questionnaire questions developed by the researcher to determine the smartphone marketing strategies and the purchasing behavior of the customers. The prepared questionnaire was subjected to reliability analysis in SPSS package program. Cronbach's Alpha method was used to measure the reliability of the survey data used in the research. When the research results are examined, it is seen that the participants have information about the GSM operator they use, the line used, the phone model they use and the monthly invoice amount paid for the line used. The majority of respondents regarding the GSM operator preferences used have Türkcell's GSM operator. It is seen that 52.2% of the participants are Türkcell users, 23.5% are Türk Telekom and 20% are Vodafone GSM users. Considering the phone type used by the participants; 26.8 (29 people) of the participants used Samsung brand phones, 20.8% Huawei, 20.4% iPhone, 10.9% Nokia, 10.8% Lenova, 7.9% stated that they use Vestel, 3.6% Casper, 2.9% Sony Ericson and 4.5% Other phone models. It was seen that 38.3% of the participants stated that they had invoice amount between 76+ TL, 31.3% between 51-75 TL and 29.6% of them were between 26-50 TL. According to the type of phone owned, I chose it because my phone was very flashy in the preference of the smart phone, I chose the phone because it was very affordable, I chose the phone because it was charged in a short time, I preferred the phone I used for the camera feature, I preferred the phone I used by being affected by ads, I prefer the phone I use because it is of good quality and if I buy a phone again, I prefer the same phone brand and there are significant differences between the groups. According to the monthly bill amount paid, I chose it because the menu of my phone is very easy, I prefer it because I can easily sell it when I want to sell it, and because the phone I use is a company phone, there are significant differences between the groups according to the variables. These results show that there is a significant and directly proportional relationship between marketing strategies and customers' purchasing behavior. It has been observed that as the marketing strategy points increase, the purchasing point of the consumers also increases.
Collections