Kamuda itibar yönetiminin çalışan memnuniyeti üzerindeki etkisi Dilovası Belediyesi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Olumlu ve güçlü bir itibar kuruma; pazar hakimiyeti sağlamak, güvenilir olmak, kamuoyu üzerinde hakimiyet kurmak, finansal düzeyde iyi bir kazanç elde etmek gibi birçok faydayı beraberinde getirmektedir. Bu faydalara sahip olabilmek güçlü bir itibar oluşturmak kadar, itibarı korumak, itibar zedelendiğinde onarmak ve itibarı sürdürülebilir kılmaktan geçmektedir. İtibara yönelik bu oluşum ve devamlılık ise yalnızca dış çevreye yönelik uygulamalar ile değil, iç çevrenin değerli bir unsuru olan, kurumun birer ortağı, marka elçisi, iç girişimcisi, en önemli öz varlığı ve beşeri sermayesi konumundaki çalışan üzerindeki tutumu ile güçlü bir hale gelmektedir. Bireyler çalışacakları kurumu seçerken öncelikle alacakları ücreti dikkate alıyor gibi görünseler de yine de iyi bir itibara sahip kurumlarda çalışmak istemektedirler. Birbirlerini etkileyen iki unsur göz önünde bulundurularak, bu çalışmada kamuda itibar yönetiminin çalışan memnuniyeti üzerinde etkisi ele alınmıştır. Çalışmada öncelikle literatür hakkında bilgiler sunulmuştur. Araştırmanın uygulama bölümünde ise, kamu yerel yönetimi olarak `Dilovası Belediyesi` seçilmiştir. Araştırma yöntemi olarak anket tekniği uygulanmış ve Dilovası Belediyesi çalışanları ile yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda kamuda itibar yönetiminin çalışan memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılırken; kamuda itibar yönetimi değişkenlerinden en çok `çalışma ortamı`; buna karşın en az ise `duygusal çekicilik` boyutunun çalışan memnuniyeti üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İtibar Yönetimi, Çalışan Memnuniyeti, Kamu Establishing a positive and strong reputation is bringing many benefits such as providing market dominance, being reliable, dominating the public, having a good financial return. Being able to have these benefits is as much as creating a strong reputation, protecting it, repairing it when it is damaged and making it sustainable. This reputation-oriented formation and continuity becomes stronger not only with the applications for the external environment, but also with the attitude on the employee, who is a valuable element of the internal environment, a partner of the institution, brand ambassador, internal entrepreneur, the most important equity and human capital. Although individuals seem to consider the salary they will receive first when choosing the institution they will work for, they still want to work in institutions with a good reputation. Considering the two factors that affect each other, the effect of reputation management on employee satisfaction is discussed in this study. In the study, first of all, information about the literature is presented. In the application part of the research, `Dilovası Municipality` was chosen as the public local administration. Questionnaire technique was used as a research method and a face-to-face survey was conducted with Dilovası Municipality employees. As a result of the research, it was concluded that reputation management in the public sector has an effect on employee satisfaction; `working environment` is the most common among the public reputation management variables; on the other hand, it was seen that the `emotional attractiveness` dimension had the least effect on employee satisfaction.Key Words: Reputation Management, Employee Satisfaction, Public
Collections