Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Netandaşlık kavramı online pazarlamada önemli bir yer tutan ve mühim bir tüketici kitlesini ifade eden gençler, kadınlar dışında online pazarlamada ayrı bir grup olarak yer almaktadır. Günümüz teknoloji çağının en etkili kategorisi olarak online pazarlamada önemli bir yer tutmaktadır. Netandaşlar teknolojiyi aktif olarak kullanan birbiriyle bağlantı kurup sohbet eden, iletişim kuran en önemli sosyal bağlayıcılardır. Bu nedene bağlı olarak markalar için en önemli gelişim etkenidir. Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçlerinde netandaşların internet alıverişine ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmaya; 174'ü kadın 183'ü erkek 3'ü belirtmemiş olmak üzere internet üzerinden alışveriş yapan 360 kişi gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Cengiz ve Şekerkaya (2010:38) ve Omarli ve Parıltı (2017:96) tarafından yapılan çalışmalarda kullanılan sorulardan yararlanılarak internetten alışverişe yönelik satın alma karar süreçleri ölçülmek üzere hazırlanmıştır. Katılımcılara Google formlar aracılığı ile ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 26 programından yararlanılmıştır. Web sitesi üzerinden alışveriş yapan katılımcıların demografik özellikleri tablo halinde sunulmuştur. Katılımcıların uygulanan ankete verdikleri yanıtlarına ilişkin dağılımlar tablo halinde sunularak yorumlanmıştır. Web sitesi üzerinden alışveriş yapan katılımcıların demografik özellikleri ile satın alma karar süreçlerinin incelenmesi amacıyla hazırlanan anket maddeleri arasında ilişkinin incelenmesinde ki-kare testinden yararlanılmıştır.Dijital pazarlamada netandaşlık kavramı ve satın alma karar süreçlerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada sonuç olarak; Kadın katılımcıların %52,3'ü sosyal medyadan ürün araştırması yaptığı, Erkek katılımcıların %54,1'i internet olmasaydı ürün ve hizmetlere bu kolay ulaşamayacaklarına katılım sağlamaları, aylık limiti 300 TL ve altı olan katılımcıların %54,4'ü, 301-1000 TL olan katılımcıların %81,8'i, 1001-2500 TL olan katılımcıların %58,6'sı satın aldıkları ürünle ilgili sosyal medyadaki yorumlara bakmaktalarken; aylık limiti 2501 TL ve üzeri olan katılımcılar %51,3'ünün kararsız kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. The concept of citizenship, which has an important place in online marketing and expresses an important consumer mass, is a separate group in online marketing apart from women. As the most influential category of today's technology age, it has an important place in online marketing. Netandaşlar are the most important social connectors who actively use technology, connect, chat and communicate with each other. For this reason, it is the most important development factor for brands.In this research, which was conducted to examine the concept of citizenship in digital marketing and the attitudes of consumers towards internet shopping in purchasing decision processes; 360 people who shopped online voluntarily participated, 174 of whom were women and 183 were men, 3 of whom did not specify. As a data collection tool in the research, it was prepared to measure the purchasing decision processes for online shopping by using the questions used in the studies conducted by Cengiz and Şekerkaya (2010) and Omarli and Parıltı (2017). Participants were reached via Google forms. SPSS 26 program was used in the analysis of the obtained data. The demographic characteristics of the participants who shopped on the website are presented in a table. The distributions of the responses of the participants to the applied questionnaire were presented in a table and interpreted. The chi-square test was used to examine the relationship between the demographic characteristics of the participants shopping on the website and the questionnaire items prepared for the purpose of examining their purchasing decision processes.As a result of this research, which was conducted to examine the concept of ownership and purchasing decision processes in digital marketing; 52.3% of the female participants made product research on social media, 54.1% of the male participants participated in the fact that they would not be able to access products and services this easily if there was no internet, 54.4% of the participants with a monthly limit of 300 TL or less, 301- While 81.8% of the participants with 1000 TL and 58.6% of the participants with 1001-2500 TL were looking at the comments on the social media about the product they purchased; It was concluded that 51.3% of the participants with a monthly limit of 2501 TL and above were undecided.
Collections