Yöneticilerin rasyonel karar verme sürecinde halkla ilişkilerin rolü: Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu yöneticileri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumların varoluş amacı olan kârı maksimize etmelerinde, kararlarındaki isabet ve halkla ilişkiler etkinliği hayati önem taşımaktadır. Kişisel kararlarda ve kurumsal kararlarda bireylere gerçek hüviyetini kazandıracak doğru kanal olarak rasyonel iletişim benimsenmelidir. Esasında bir iletişim etkinliği olan halkla ilişkiler bir karar verme yönetimi uygulamasıdır.Çalışma kapsamında yöneticilerin karar verme sürecinin iletişimsel rasyonel eylem boyutu ile halkla ilişkiler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye'de faaliyet gösteren büyük sanayi kuruluşlarında üst düzey yönetici pozisyonunda görev alan karar vericilerin halkla ilişkiler algıları ve iletişimsel rasyonel eylem anlayışları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ayrıca yöneticilerin unvan, deneyim, iletişim eğitimi gibi çeşitli özelliklerinin halkla ilişkiler algıları ve iletişimsel rasyonel eylem algıları ile ilişkilerinin ortaya çıkarılması da araştırmanın diğer amaçları arasında sıralanabilir.Bu amaçlara ulaşmak adına 3 bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Anketin birinci bölümü demografik verileri, ikinci bölümü halkla ilişkiler algısını, üçüncü bölümü ise iletişimsel rasyonel eylem algısını ortaya koymak için kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, üst düzey yöneticilerin halkla ilişkiler algılarının karar verme tutum ve davranışları üzerinde olumlu etkiler yarattığı ayrıca yöneticilerin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimlerin olumlu etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. The accuracy of their decisions and the effectiveness of public relations are of vital importance in maximizing the profit, which is the purpose of existence of institutions. Rational communication should be adopted as the right channel to give individuals their real identity in personal and institutional decisions. Public relations, which is essentially a communication activity, is a decision-making management practice.Within the scope of the study, the relationship between the communicative rational action dimension of the decision-making processes of managers and public relations was investigated. For this purpose, it has been tried to reveal the public relations perceptions and communicative rational action understandings of the decision makers working in the senior management positions in large industrial organizations operating in Turkey. In addition, revealing the relations with public relations perceptions and communicative rational action perceptions of various characteristics of managers such as title, experience, communication training can be listed among the other objectives of the research.In order to achieve these goals, a data collection tool consisting of 3 parts was used. The first part of the questionnaire was used to reveal demographic data, the second part was used to reveal the perception of public relations, and the third part was used to reveal the perception of communicative rational action.According to the findings of the study, it was concluded that the public relations perceptions of the senior managers had positive effects on their decision-making attitudes and behaviors, and that the trainings aimed at improving the communication skills of the managers showed positive effects.
Collections