Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzodaşık, Mustafa
dc.contributor.authorAkpınar, Kadir
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:01Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:01Z
dc.date.submitted2023-09-15
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742586
dc.description.abstractKurumların varoluş amacı olan kârı maksimize etmelerinde, kararlarındaki isabet ve halkla ilişkiler etkinliği hayati önem taşımaktadır. Kişisel kararlarda ve kurumsal kararlarda bireylere gerçek hüviyetini kazandıracak doğru kanal olarak rasyonel iletişim benimsenmelidir. Esasında bir iletişim etkinliği olan halkla ilişkiler bir karar verme yönetimi uygulamasıdır.Çalışma kapsamında yöneticilerin karar verme sürecinin iletişimsel rasyonel eylem boyutu ile halkla ilişkiler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye'de faaliyet gösteren büyük sanayi kuruluşlarında üst düzey yönetici pozisyonunda görev alan karar vericilerin halkla ilişkiler algıları ve iletişimsel rasyonel eylem anlayışları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ayrıca yöneticilerin unvan, deneyim, iletişim eğitimi gibi çeşitli özelliklerinin halkla ilişkiler algıları ve iletişimsel rasyonel eylem algıları ile ilişkilerinin ortaya çıkarılması da araştırmanın diğer amaçları arasında sıralanabilir.Bu amaçlara ulaşmak adına 3 bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Anketin birinci bölümü demografik verileri, ikinci bölümü halkla ilişkiler algısını, üçüncü bölümü ise iletişimsel rasyonel eylem algısını ortaya koymak için kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre, üst düzey yöneticilerin halkla ilişkiler algılarının karar verme tutum ve davranışları üzerinde olumlu etkiler yarattığı ayrıca yöneticilerin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimlerin olumlu etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe accuracy of their decisions and the effectiveness of public relations are of vital importance in maximizing the profit, which is the purpose of existence of institutions. Rational communication should be adopted as the right channel to give individuals their real identity in personal and institutional decisions. Public relations, which is essentially a communication activity, is a decision-making management practice.Within the scope of the study, the relationship between the communicative rational action dimension of the decision-making processes of managers and public relations was investigated. For this purpose, it has been tried to reveal the public relations perceptions and communicative rational action understandings of the decision makers working in the senior management positions in large industrial organizations operating in Turkey. In addition, revealing the relations with public relations perceptions and communicative rational action perceptions of various characteristics of managers such as title, experience, communication training can be listed among the other objectives of the research.In order to achieve these goals, a data collection tool consisting of 3 parts was used. The first part of the questionnaire was used to reveal demographic data, the second part was used to reveal the perception of public relations, and the third part was used to reveal the perception of communicative rational action.According to the findings of the study, it was concluded that the public relations perceptions of the senior managers had positive effects on their decision-making attitudes and behaviors, and that the trainings aimed at improving the communication skills of the managers showed positive effects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleYöneticilerin rasyonel karar verme sürecinde halkla ilişkilerin rolü: Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu yöneticileri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe role of public relations in the rational decision-making process of managers: A study on the managers of Turkey's top 500 industrial enterprises
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-09-15
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10253771
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid812946
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess