Diyanet eğitim kurumlarında 4-6 yaş çocuğunun eğitim ve dini sosyalleşme açısından incelenmesi: Gaziantep ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Diyanet 4-6 yaş eğitim kurumlarında öğrenim görmekte olan, 4-6 yaş öğrencilerinin eğitim ve dini sosyalleşmelerinin sosyolojik açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep ili içerisinde farklı kurslarda öğrenim görmekte olan öğrenci ailelerinden on katılımcı ile derinlemesine mülakat tekniği gerçekleştirilmiş ve gözlem tekniği de kullanılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler ise nitel araştırma yöntemi olan betimsel ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın kuramsal merkezinde bulunan sembolik etkileşimcilik kuramı çerçevesinde eğitimde dini sembol ve kavramların önemli bir yeri olduğu, benlik gelişimi için motivasyon ve güdülenme sağladığı ve aynı zamanda dini sosyalleşmenin karşılıklı olarak gerçekleştirildiği görülmüştür. Çocuğun eğitim ve dini sosyalleşmesinde ailenin de sahip olduğu sosyal sermayenin önemli bir yeri olduğu ve bu durumun çocuğun eğitimi ile ilişkili olduğu saptanmıştır. Ailenin, çocukların eğitim ve dini sosyalleşmesine yeterli ve nitelikli hem eğitim hem de zamana sahip olmadığı bu sebeple söz konusu eğitim kurumlarında verilen eğitimin dini sosyalleşme açısından büyük önem arz ettiği sonucuna varılmıştır. In this study, it is aimed to examine the educational and religious socialization of 4-6 year old students studying in presidency of religious affairs. 4-6 years old educational institutions from a sociological perspective. For this purpose, data were obtained by conducting an in-depth interview technique with ten participants from the families of students studying in different courses in Gaziantep. The data obtained were analyzed with descriptive and content analysis, which is a qualitative research method.Within the framework of symbolic interactionism theory, which is at the theoretical center of the research, it has been seen that religious symbols and concepts have an important place in education, provide motivation and motivation for self-development, and at the same time, religious socialization is realized mutually. It has been determined that the social capital of the family has an important place in the education and religious socialization of the child and this situation is related to the education of the child. It has been concluded that the family does not have sufficient and qualified education and time for the education and religious socialization of children, therefore the education given in these educational institutions is of great importance in terms of religious socialization.
Collections