Sosyal uyum ve din: Gaziantep'teki Suriyeli ortaöğretim öğrencileri üzerine bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada birlikte eğitim gören Suriyeli ve Türk orta öğretim öğrencilerinin uyumuna, din ve değerler eğitiminin etkisi incelenmiştir. Orta öğretim çağında olan katılımcılar, çocukluk döneminde göç etmiş ve gençliğini burada geçirmektedir. Katılımcıların bu özel durumları nedeniyle uyum açısından kendinden önceki ve sonraki kuşaklardan farklı olacağı düşüncesinden hareket edilmiştir. Bu bağlamda MEB tarafından uyum için Türk ve Suriyeli öğrencilerin aynı okula devam etmesi kararının alınması sosyal uyumun kaynağı sayılabilecek değer konsensüsü üzerine odaklanmayı gerektirmiştir. Değerlere referans olması ve okullarda din eğitiminin değerler eğitimini destekleyici şekilde verilmesi dolayısıyla uyumu sağlayan değer konsensüsü ile din ilişkisi üzerine odaklanılmıştır.Araştırmada literatür taramasının yanı sıra okullarda ve şehirde yapılan gözlemler ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile katılımcılardan elde edilen veriler kullanılmıştır. Katılımcılara uyum üzerinde etkili olan temel değerler olabilecek; adalet, güven, hoşgörü ve dayanışmanın din ile ilişkisine yönelik sorular yöneltilmiştir. In this study the effect of religion and value education on the adjustment of Syrian and Turkish secondary school students who study together was examined. Participants in secondary education have migrated during childhood and spend their youth here. Due to these special circumstances of the participants, it was thought they would be different from the previous and next generations in terms of harmonization. In this context, the decision by the Ministry of National Education that Turkish and Syrian students continue to the same school for harmonization required focusing on the valeu cosensus which can be considered as the source of social harmonization. It is focused on the relationship between religion and the consensus of values that ensure harmony because it is a reference to values and religious education is given in schools in a way that supports values education.In the research, besides the literature review, the data obtained from participants with the semi-structured interview technique and the observations made in schools and in the city were used. Questions were asked to the participants about the ralationship of justice, trust, tolerance and solidarity which can be basic values that effect the harmonization with religion.
Collections