Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaş, Fatih
dc.contributor.authorIşık, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:45Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:45Z
dc.date.submitted2021-12-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741990
dc.description.abstractBu çalışmada birlikte eğitim gören Suriyeli ve Türk orta öğretim öğrencilerinin uyumuna, din ve değerler eğitiminin etkisi incelenmiştir. Orta öğretim çağında olan katılımcılar, çocukluk döneminde göç etmiş ve gençliğini burada geçirmektedir. Katılımcıların bu özel durumları nedeniyle uyum açısından kendinden önceki ve sonraki kuşaklardan farklı olacağı düşüncesinden hareket edilmiştir. Bu bağlamda MEB tarafından uyum için Türk ve Suriyeli öğrencilerin aynı okula devam etmesi kararının alınması sosyal uyumun kaynağı sayılabilecek değer konsensüsü üzerine odaklanmayı gerektirmiştir. Değerlere referans olması ve okullarda din eğitiminin değerler eğitimini destekleyici şekilde verilmesi dolayısıyla uyumu sağlayan değer konsensüsü ile din ilişkisi üzerine odaklanılmıştır.Araştırmada literatür taramasının yanı sıra okullarda ve şehirde yapılan gözlemler ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile katılımcılardan elde edilen veriler kullanılmıştır. Katılımcılara uyum üzerinde etkili olan temel değerler olabilecek; adalet, güven, hoşgörü ve dayanışmanın din ile ilişkisine yönelik sorular yöneltilmiştir.
dc.description.abstractIn this study the effect of religion and value education on the adjustment of Syrian and Turkish secondary school students who study together was examined. Participants in secondary education have migrated during childhood and spend their youth here. Due to these special circumstances of the participants, it was thought they would be different from the previous and next generations in terms of harmonization. In this context, the decision by the Ministry of National Education that Turkish and Syrian students continue to the same school for harmonization required focusing on the valeu cosensus which can be considered as the source of social harmonization. It is focused on the relationship between religion and the consensus of values that ensure harmony because it is a reference to values and religious education is given in schools in a way that supports values education.In the research, besides the literature review, the data obtained from participants with the semi-structured interview technique and the observations made in schools and in the city were used. Questions were asked to the participants about the ralationship of justice, trust, tolerance and solidarity which can be basic values that effect the harmonization with religion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSosyal uyum ve din: Gaziantep'teki Suriyeli ortaöğretim öğrencileri üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeSocial harmonization and religion: A field research on Syrian secondary students in Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-02
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmPerception of religion
dc.subject.ytmReligious values
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.identifier.yokid10304517
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid695986
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess