Öğretim elemanlarının akademisyenliğe yabancılaşma düzeyleri ile akademik performans algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının akademisyenliğe yabancılaşma düzeyleri ile akademik performans algı düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma nicel bir çalışma olup, betimsel ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 akademik yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde görev yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. 2021-2022 akademik yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde 1420 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Araştırmaya Sütçü İmam Üniversitesinde görev yapan 383 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Akademisyenliğe Yabancılaşma Ölçeği`, `Akademik Performans Algı Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için uygun analiz programı kullanılmıştır. Araştırmanın demografik değişkenlerine göre analizi için Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H testi, t-testi ve ANOVA testi, bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin analizi için korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının akademisyenliğe yabancılaşma düzeyleri ile akademik performans algı düzeylerinin akademik unvan, çalışılan fakülte/yüksekokul, haftalık ders yükü, akademik teşvik ve yabancı dil notu değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı, cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Öğretim elemanlarının akademisyenliğe yabancılaşma düzeyleri ile akademik performans algı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının akademik performans algılarının %50'sinin kendine yabancılaşma ve öğretime yabancılaşmaları ile açıklanabileceği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda, yabancı dil puanı düşük olan öğretim elemanlarının akademisyenliğe yabancılaşma düzeyi daha yüksek bulunduğundan, yükseköğretim elemanı istihdamında yabancı dil kriterinin etkisinin artırılabileceği önerilmektedir. The purpose of this research is to examine the alienation levels of academic staff and their academic performance perception levels. The research is a quantitative study and was designed in a descriptive relational survey model. The universe of the research consists of faculty members working at Kahramanmaraş Sütçü İmam University in the academic year of 2021-2022. In the 2021-2022 academic year, 1420 faculty members are working at Kahramanmaraş Sütçü İmam University. 383 lecturers working at Sütçü İmam University participated in the research. In the study, `Alienation Scale from Academician`, `Academic Performance Perception Scale` and `Personal Information Form` were used as data collection tools. An appropriate analysis program was used to analyze the data obtained from the research. Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis-H test, t-test and ANOVA test were used to analyze the research according to demographic variables, correlation and regression analysis were used to analyze the relationship between independent variables. According to the findings, it was concluded that the alienation levels of the academicians and their academic performance perception levels differed significantly according to the variables of academic title, faculty/school, weekly course load, academic incentive and foreign language grade, but there was no significant difference according to the gender variable. It has been determined that there is a significant relationship between the alienation levels of academicians and their academic performance perception levels. It was concluded that 50% of the academic performance perceptions of the instructors can be explained by their alienation from self and teaching. As a result of the research, it is suggested that the effect of the foreign language criterion in the employment of higher education personnel can be increased, since the level of alienation from the academic staff with a low foreign language score is found to be higher.
Collections