Otomotiv sektöründe kullanılan yüksek mukavemetli çelikler için sürtünme karıştırma kaynağı uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Parçaları bir arada tutabilmek için günümüzde pek çok yöntem vardır.Bunlardan bazıları kaynak, lehim, cıvata, perçin ve yapıştırmadır. Bu tezçalışmasında bir arada tutabilmek için kullanılan yöntem sürtünme karıştırmakaynağı olmuştur. Kullanım alanı olarak sürtünme karıştırma kaynağı otomotivsektöründe sıklıkla başvurulan bir yöntem halinde bulunmaktadır. Bu sıklıktaki enbüyük neden ise sürtünme karıştırma kaynağı ile yapılan birleştirmelerinkazandırdığı avantajlardır.Yapılan bu çalışmada alın alına birleştirme bağlantılarının, sabit takım baskıkuvvetinde (7 kN), sabit kaynak başlangıç sıcaklıklarında 950°C, farklı takımdevirlerinde (900, 1180 ve 1500 min-1), farklı üç takım ilerleme hızında (60, 75, 150mm/min) iki adet çift (dual) fazlı DP1000 çelik malzemeyi sürtünme karıştırmakaynağı ile birleştirerek oluşturulan kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerineetki eden faktörler incelenmiştir. DP1000 çelik malzeme için yüksek takım devrindedüşük ilerleme, düşük takım devrinde ise yüksek ilerleme hızının ihtiyacıgörülmüştür. Optimum takım ilerleme hızı ve takım devri DP1000 çelik malzemeiçin irdelenmiştir. There are many methods available today to hold parts together. Some ofthese are welding, soldering, bolting, rivets and bonding. In this thesis, the methodused to keep it together was friction stir welding. As a field of use, friction stirwelding is a frequently used method in the automotive industry. The biggest reasonfor this frequency is the advantages of the joints made with friction stir welding. In this study, the butt-to-nose lap joints have a constant tool pressure force (7kN), 950°C at constant welding start temperatures, The factors affecting themechanical properties of the welded joints formed by combining two dual-phaseDP1000 steel materials at different tool speeds (900, 1180 and 1500 min-1), atdifferent three tool feed speeds (60, 75, 150 mm/min) with friction stir welding wereinvestigated. For DP1000 steel material, low feed rate at high tool speed and highfeed rate at low tool speed are required. Optimum tool feed rate and tool speed arediscussed for DP1000 steel material.
Collections