Show simple item record

dc.contributor.advisorMeran, Cemal
dc.contributor.authorHüsünbeyi, Seyfettin Yekta
dc.date.accessioned2023-09-22T12:35:58Z
dc.date.available2023-09-22T12:35:58Z
dc.date.submitted2021-12-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741882
dc.description.abstractParçaları bir arada tutabilmek için günümüzde pek çok yöntem vardır.Bunlardan bazıları kaynak, lehim, cıvata, perçin ve yapıştırmadır. Bu tezçalışmasında bir arada tutabilmek için kullanılan yöntem sürtünme karıştırmakaynağı olmuştur. Kullanım alanı olarak sürtünme karıştırma kaynağı otomotivsektöründe sıklıkla başvurulan bir yöntem halinde bulunmaktadır. Bu sıklıktaki enbüyük neden ise sürtünme karıştırma kaynağı ile yapılan birleştirmelerinkazandırdığı avantajlardır.Yapılan bu çalışmada alın alına birleştirme bağlantılarının, sabit takım baskıkuvvetinde (7 kN), sabit kaynak başlangıç sıcaklıklarında 950°C, farklı takımdevirlerinde (900, 1180 ve 1500 min-1), farklı üç takım ilerleme hızında (60, 75, 150mm/min) iki adet çift (dual) fazlı DP1000 çelik malzemeyi sürtünme karıştırmakaynağı ile birleştirerek oluşturulan kaynaklı bağlantıların mekanik özelliklerineetki eden faktörler incelenmiştir. DP1000 çelik malzeme için yüksek takım devrindedüşük ilerleme, düşük takım devrinde ise yüksek ilerleme hızının ihtiyacıgörülmüştür. Optimum takım ilerleme hızı ve takım devri DP1000 çelik malzemeiçin irdelenmiştir.
dc.description.abstractThere are many methods available today to hold parts together. Some ofthese are welding, soldering, bolting, rivets and bonding. In this thesis, the methodused to keep it together was friction stir welding. As a field of use, friction stirwelding is a frequently used method in the automotive industry. The biggest reasonfor this frequency is the advantages of the joints made with friction stir welding. In this study, the butt-to-nose lap joints have a constant tool pressure force (7kN), 950°C at constant welding start temperatures, The factors affecting themechanical properties of the welded joints formed by combining two dual-phaseDP1000 steel materials at different tool speeds (900, 1180 and 1500 min-1), atdifferent three tool feed speeds (60, 75, 150 mm/min) with friction stir welding wereinvestigated. For DP1000 steel material, low feed rate at high tool speed and highfeed rate at low tool speed are required. Optimum tool feed rate and tool speed arediscussed for DP1000 steel material.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOtomotiv sektöründe kullanılan yüksek mukavemetli çelikler için sürtünme karıştırma kaynağı uygulaması
dc.title.alternativeFriction stir welding application for high strength steels used in automotive industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-02
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDual phase steel
dc.subject.ytmMechanical engineering
dc.subject.ytmFriction stir welding
dc.identifier.yokid10217451
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid696083
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineKonstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess