Kadınların kariyer engelleri, çalışma iradeleri ve kariyer uyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada temel amaç, kadınların kariyer engelleri, çalışma iradeleri ve kariyer uyum yeteneklerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim- öğretim yılında Kocaeli ili, Gebze ilçesinde çalışan 516 kadın öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Kadın Öğretmenlerin Kariyer Engelleri Ölçeği, Çalışma İradesi Ölçeği, Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği ve Kişisel Form kullanılmış ve SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verileri yorumlamak için hangi testlerin kullanılacağın karar vermek amacıyla normallik analizleri yapılmıştır. Yapılan normallik analizleri sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği görülmüş ve parametrik testler kullanılmıştır. İlk olarak Çalışma İradesi Ölçeği ile Kariyer Engelleri Ölçeği ve Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeğinden aldıkları puanlara ilişkin betimsel istatistikler yapılmıştır. Ardından Çalışma İradesi Ölçeği ile Kariyer Engelleri Ölçeği ve Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeğinden aldıkları puanlar arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Çalışma İradesi Ölçeği ile Kariyer Engelleri Ölçeği ve Kariyer Uyum Yetenekleri ölçeklerinden aldıkları puanın kadın öğretmenlerin medeni durum, meslekte çalışma süreleri, eğitim düzeyi ve sosyo-ekonomik düzeye göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi için MANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kadınların kariyer engelleri, çalışma iradeleri ve kariyer uyum yetenekleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu ilişki; medeni durum, sosyo-ekonomik düzeye göre anlamlı farklılık göstermekte; eğitim düzeyine ve çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. The main purpose of this research is to examine women's carreer, work volition and career adaptability. The sample of the study consists of 516 female teachers working in Gebze district of Kocaeli province in 2017-2018 academic year. In order to collect data in the research, Career Barriers Scale, Work Volition Scale, Career Adaptability Skills Scale and Personal Form of Female Teachers were used and analyzed using SPSS 21 package program. Normality analyzes were carried out to decide which tests to use to interpret the data obtained from the research. As a result of the normality analyzes, the data were shown to be normally distributed and parametric tests were used. First of all, descriptive statistics were made on the scores obtained from the Work Volition Scale and the Career Barriers Scale and Career Adaptability Skills Scale. Then, Pearson Correlation Analysis was carried out to determine the relationship between the Work Volition Scale and the scores they got from the Career Barriers Scale and Career Adaptability Skills Scale. MANOVA was used to determine whether the scores obtained from the Work Volition Scale and Career Barriers Scale and Career Adaptability Skills scale differed statistically from the teachers' marital status, working time, education level and socio-economic level. As a result of the research, a significant relationship was found between the career barriers of women, their work volition and career adaptability. This relationship; marital status varies significantly according to socio-economic level; it does not differ significantly according to the level of education and working time.
Collections