Çağdaş tipografik tasarımda postmodern yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik tasarımının en önemli öğelerinden biri olan tipografik tasarımlar, Johannes Gutenberg'in baskıda kullanmış olduğu ilk halinden günümüze kadar bir çok değişimden geçmiştir. Tipografik tasarımların, asıl amacı, uygulama alanlarında vermek istediği mesajı doğru bir şekilde, hedef kitlelere görsel şekliyle en iyi şekilde aktarılabilmesi ve tasarım dili oluşturmada algı biçimlerimizi yazı tasarımına dönüştüren en iyi iletişim araçlarından biridir. Bu tezin amacı postmodern düşüncenin, 1980 yılından günümüz çağdaş döneme gelen süreçte tipografik tasarımlar üzerinde yaklaşımları görülmüş, ve bu yaklaşımlar etkisini kaybetmiş ve tekrardan, günümüz de tipografik tasarımlar üzerinde yaklaşımlar görülmeye başlamıştır, postmodern yaklaşımın nedenlerini araştırmak ve günümüz çağdaş tipografik tasarımlar üzerindeki yaklaşımlarını geldiği son noktayı incelemek ve bu bağlamda nedenlerini ortaya koymaktır. Aynı zamanda tipografik tasarımların uygulama alanlarında, okunurluk ve okuturluk kaygısı gütmeden tasarlanabilmesinin nedenlerini araştırmak ve tipografik tasarımların uygulama alanlarındaki kullanımın geldiği son noktanın ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu tez baştan sona kadar tipografik tasarımların tarihsel olarak ilk başladığı dönemden günümüz çağdaş döneme gelen sürece kadar, dönemsel değişimleri, etkilendiği akımlar, yenilikler, oluşumlar, ve günümüzde tipografik tasarım dili olarak geldiği son noktaya kadar araştırılmıştır. Typographic designs, one of the most important elements of graphic design, have undergone many changes since the first version of Johannes Gutenberg used in printing. The main purpose of typographic designs is to be able to convey the message it wants to give in the application areas correctly, to the target audiences in the best way in visual form, and to transform our perception styles into writing desgin in writing design language. The aim of this thesis is that the approaches of postmodern thought on typographic designs have been seen in the contemporary period since 1980, and these approaches have lost their effect and once again, approaches on typographic designs have started to be seen, to examine and reveal the reasons in this context. At the same time, it is aimed to investigate the reasons why typographic designs can be designed without worrying about legibility and literacy and to reveal the end point of use of typographic designs in application areas. This thesis has been investigated from the beginning of the typographic designs from the very beginning to the comtemporary period, from the periodic changes, to the current trends, innovations, formations, and to the last point where it comes today as the language of typographic design.
Collections