Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorÇıkılı, Emine
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:26Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:26Z
dc.date.submitted2021-07-07
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741366
dc.description.abstractGrafik tasarımının en önemli öğelerinden biri olan tipografik tasarımlar, Johannes Gutenberg'in baskıda kullanmış olduğu ilk halinden günümüze kadar bir çok değişimden geçmiştir. Tipografik tasarımların, asıl amacı, uygulama alanlarında vermek istediği mesajı doğru bir şekilde, hedef kitlelere görsel şekliyle en iyi şekilde aktarılabilmesi ve tasarım dili oluşturmada algı biçimlerimizi yazı tasarımına dönüştüren en iyi iletişim araçlarından biridir. Bu tezin amacı postmodern düşüncenin, 1980 yılından günümüz çağdaş döneme gelen süreçte tipografik tasarımlar üzerinde yaklaşımları görülmüş, ve bu yaklaşımlar etkisini kaybetmiş ve tekrardan, günümüz de tipografik tasarımlar üzerinde yaklaşımlar görülmeye başlamıştır, postmodern yaklaşımın nedenlerini araştırmak ve günümüz çağdaş tipografik tasarımlar üzerindeki yaklaşımlarını geldiği son noktayı incelemek ve bu bağlamda nedenlerini ortaya koymaktır. Aynı zamanda tipografik tasarımların uygulama alanlarında, okunurluk ve okuturluk kaygısı gütmeden tasarlanabilmesinin nedenlerini araştırmak ve tipografik tasarımların uygulama alanlarındaki kullanımın geldiği son noktanın ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu tez baştan sona kadar tipografik tasarımların tarihsel olarak ilk başladığı dönemden günümüz çağdaş döneme gelen sürece kadar, dönemsel değişimleri, etkilendiği akımlar, yenilikler, oluşumlar, ve günümüzde tipografik tasarım dili olarak geldiği son noktaya kadar araştırılmıştır.
dc.description.abstractTypographic designs, one of the most important elements of graphic design, have undergone many changes since the first version of Johannes Gutenberg used in printing. The main purpose of typographic designs is to be able to convey the message it wants to give in the application areas correctly, to the target audiences in the best way in visual form, and to transform our perception styles into writing desgin in writing design language. The aim of this thesis is that the approaches of postmodern thought on typographic designs have been seen in the contemporary period since 1980, and these approaches have lost their effect and once again, approaches on typographic designs have started to be seen, to examine and reveal the reasons in this context. At the same time, it is aimed to investigate the reasons why typographic designs can be designed without worrying about legibility and literacy and to reveal the end point of use of typographic designs in application areas. This thesis has been investigated from the beginning of the typographic designs from the very beginning to the comtemporary period, from the periodic changes, to the current trends, innovations, formations, and to the last point where it comes today as the language of typographic design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş tipografik tasarımda postmodern yaklaşımlar
dc.title.alternativePostmodern approaches in contemporary tppographic desing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-07-07
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10312736
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631697
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess