Çevrimiçi bilinçli farkındalık temelli bilişsel terapi uygulamasının algılanan stres ve ruminatif düşünce düzeyi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevrimiçi bilinçli farkındalık temelli bilişsel terapi uygulamasının bireylerin algılanan stres ve ruminatif düşünme biçimi düzeylerine etkisi açısından karşılaştırmayı hedefleyen bu araştırmada tek grup öntest-sontest kontrol grupsuz model uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; İstanbul ili, Sultanbeyli, Arnavutköy, Güngören, Bakırköy ilçeleri okullarında çeşitli kademelerde çalışan 12 rehber öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada 'Kişisel Bilgi Formu', 'Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ-14)' ve 'Ruminatif Düşünme Biçimi Ölçeği' katılımcı grubuna program öncesi öntest ve program sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS programı, Bağımlı-T Testi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, 8 oturum 90 dakikadan oluşan bir program uygulanmıştır. Elde edilen veriler, bireylerin algılanan stres ve ruminatif düşünme biçimi düzeyi puanlarında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir. In this research, which aims to compare the effects of online mindfulness based cognitive therapy on individuals' perceived stress and ruminative thought styles, a pretest-posttest control group-free pattern was applied. The study group of the research consists of 12 guidance teachers who are working at various levels in schools in the city of Istanbul, Sultanbeyli, Arnavutköy, Güngören and Bakırköy districts. In the study, 'Personal Information Form', 'Perceived Stress Scale (PSS-14)' and 'Ruminative Thought Style Questionnaire' were applied to the participant group as pretest before the program and posttest after the program.The analysis of the obtained data was carried out with Dependent Sample T Test within the SPSS program. In the research, a program consisting of 8 sessions of 90 minutes was applied. The obtained data show that there is no significant difference in individuals' perceived stress and ruminative thought style level scores.
Collections