Müzik öğretmen adaylarının çalgı dersine yönelik motivasyonları ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı dersine yönelik motivasyonlarının düzeylerini, birbirleriyle ve farklı demografik değişkenler ile olan ilişkilerini belirleme amacı taşımaktadır.Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin farklı bölgelerinden seçilen 4 farklı üniversitenin müzik öğretmenliği anabilim dallarında 3. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği` ve `Çalgı Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde Frekans ve Yüzde Dağılımları, Korelasyon, Bağımsız Gruplar T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniklerinden faydalanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı dersine yönelik motivasyonları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Adayların bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeylerinde bazı çalgı gruplarına, çalışma ortamlarına ve çalışırken uyguladıkları yöntemlere göre, ayrıca adayların çalgı dersine yönelik motivasyon ölçeği alt boyutlarından elde edilen puanlarda sınıf düzeyine, çalışma ortamlarına ve çalışırken uyguladıkları yöntemlere göre farklılıklar bulunduğu saptanmıştır. This study aims to determine the individual instrument training habits of music teacher candidates, their level of motivation towards the instrument training-lessons, and their relationship with each other and with different demographic variables.The selected samples of the study constitute 3rd and 4th year teacher candidate students of Music Teacher Training Department from four different universities from different regions of Turkey.Throughout the study, `Personal Information Form`, `Form for Measuring Instrument Training Habits` and `Form for Measuring Motivation of Instrument-Training Lessons` are used as tools for input-data.For the analysis of the obtained data, Frequency and Percent Distributions, Correlation, Independent Groups of T-Test, and Unidirectional Analysis of Variance (ANOVA) techniques are utilized. The results of the analysis have shown that there are significant relationships between the studying habits of individual instrument-training of teacher candidates and their motivation for the instrument lessons.It has also been found out that the level of individual instrument training habits of candidates change, according to different instrument groups, working environment and the methods they apply while studying. In addition, it has been determined that there are differences in the scores obtained from the sub-dimensions of the motivation scale for the instrument-training lessons of the candidates; which show different results depending on the grade level, working environment and the methods they apply while studying.
Collections