Merhamet temelli eğitim programının ortaokul öğrencilerinin merhamet düzeylerine ve yaşam doyumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Merhamet Temelli Eğitim Programının ortaokul öğrencilerinin merhamet düzeylerine ve yaşam doyumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ön-test, son-test ve izleme-testi kontrol ve plasebo gruplu deneysel desende gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 8.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deney grubuna Merhamet Temelli Eğitim Programı verilmiştir. Plasebo grubuyla merhamet eğitimi ile ilgili olmayan ancak öğrencilerin eğitsel-mesleki gelişimlerine katkı sağlayan çalışmalar yürütülmüştür. Kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Merhamet Ölçeği ve Çokboyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, deney grubunun merhamet ölçeği ön-test puanları ile son-test ve izleme testi puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, gözlenen bu farkın son-test ve izleme testi puanları lehinde olduğu belirlenmiştir. Deney grubunun merhamet ölçeği son-test puanlarının plasebo grubunun merhamet ölçeği son-test puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu ancak deney grubunun merhamet ölçeği son-test puanları ile kontrol grubunun merhamet ölçeği son-test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Deney grubunun merhamet ölçeği izleme-testi puanları ile plasebo ve kontrol gruplarının merhamet ölçeği izleme-testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu, deney grubunun merhamet ölçeği izleme-testi puanlarının plasebo ve kontrol gruplarının merhamet ölçeği izleme-testi puanlarından yüksek olduğu görülmüştür. Deney grubunun çokboyutlu öğrenci yaşam doyumu ölçeği ön-test puanları ile son-test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu, gözlenen bu farkın son-test puanı lehinde olduğu belirlenmiştir. Ancak, deney grubundaki öğrencilerin ön-test puanları ile izleme testi puanları arasında ise anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Deney, plasebo ve kontrol gruplarının çokboyutlu öğrenci yaşam doyumu ölçeği son-test puanları arasında ve izleme testi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. In this study, it was aimed to examine Compassion-Based Education Program's effects on the level of compassion and life satisfaction of secondary school students. The participants group of the research conducted in an experimental design with pre-test, post-test and follow-up test, and with control and placebo groups consisted of 8th grade students. Compassion-Based Education Program was applied in the experimental group. In the placebo group, studies that were not related to compassion education but contributed to the educational-professional development of the students were conducted. No intervention was made in the control group. The data obtained by the Compassion Scale and the Multidimensional Student Life Satisfaction Scale were analyzed in the SPSS program. As a result of the analyzes, it was determined that there was a significant difference between the compassion scale pre-test and the post-test scores, and pre-test and follow-up test scores of the experimental group, and this difference was in favor of the post-test and follow-up test scores. It was determined that the compassion scale post-test scores of the experimental group were significantly higher than the post-test scores of the placebo group, but there was no significant difference between the compassion scale post-test scores of the experimental group and the control group. There was a statistically significant difference between the compassion scale follow-up test scores of the experimental group and the follow-up test scores of the placebo and control groups, and the compassion scale follow-up test scores of the experimental group were higher than the the placebo and control groups'. There was a significant difference between the Multidimensional Student Life Satisfaction Scale pre-test and post-test scores of the experimental group, and this difference was in favor of the post-test score. However, it was determined that there was no significant difference between the pre-test and the follow-up test scores of the students in the experimental group. It was determined that there was no statistically significant difference between the Multidimensional Student Life Satisfaction Scale post-test and the follow-up test scores of the experimental, placebo and control groups.
Collections