Gençlik ve Spor Bakanlığında görev yapan gençlik liderlerinin empatik eğilimleri, iletişim becerileri ile problem çözme becerilerinin bazı değişkenlere göre araştırılması.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Gençlik ve Spor Bakanlığında Görev Yapan Gençlik Liderlerinin Empatik Eğilimleri, İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerilerinin bazı değişkenlere göre araştırılması hedeflenmiştir. Tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 270 kadın ve 215 erkek gençlik lideri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları; Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Şahin ve ark. (1993) tarafından gerçekleştirilen `Problem Çözme Envanteri`, empati kurma potansiyellerini ölçmek amacıyla Dökmen (2004) tarafından geliştirilen `Empatik Eğilim Ölçeği`, iletişim beceri düzeylerini ölçmek üzere Korkut (1996) tarafından geliştirilen `İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS istatistiksel paket programı kullanılarak yapılmıştır. İstatistiksel analizde ölçümler, hem Kolmogorov-Simirnov testi hem de Shapiro Wilk testleriyle değerlendirilmiş; değişkenlerin dağılımının normal olmadığı görülmüştür. İki düzeyli değişken karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık düzeyi p˂0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde spor yapan gençlik liderlerinin empatik eğilimlerinin ve iletişim becerilerinin daha yüksek olduğu fakat problem Çözme Becerilerini etkilemediği tespit edilmiştir. Gençlik liderlerinden eğitim durumu ön lisan olanların İletişim becerisinin daha iyi olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni değerlendirildiğinde erkek gençlik liderlerinin problem çözme becerileri problem çözme alt boyutlarından aceleci, kaçıngan yaklaşım ve problem çözme toplam puanda kadınlardan daha iyi olduğu, kadınların ise düşünen yaklaşımda erkeklerden daha iyi olduğu görülmüştür. Gençlik liderlerinin cinsiyetlerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeylerini etkilemediği tespit edilmiştir. Gençlik liderlerinin mesleklerindeki kıdemleri empatik eğilimlerini, problem çözme becerileri ve iletişim becerilerini etkilemediği tespit edilmiştir. Sonuç olarak düzenli spor yapan gençlik liderlerinin spor yapmayan gençlik liderlerine göre empatik eğilimlerinin ve iletişim becerilerinin daha olumlu olduğu ancak problem çözme becerilerinin olumsuz olduğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to investigate the Empathic Tendencies, Communication Skills and Problem-Solving Skills of Youth Leaders Working in the Ministry of Youth and Sports according to some variables. was carried out using the scanning model. The study was carried out with 270 female and 215 male youth leaders. Data collection tools; It was developed by Heppner and Peterson (1982) and its Turkish version was developed by Şahin and ark. (1993), the `Empathic Tendency Scale` developed by Dökmen (2004) in order to measure their empathy potential and the `Communication Skills Evaluation Scale` developed by Korkut (1996) was used to measure communication skill levels. The analysis of the collected data was made using the SPSS statistical package program. In the statistical analysis, the measurements were evaluated with both the Kolmogorov-Smirnov test and the Shapiro Wilk test, and it was seen that the distribution of the variables was not normal. Mann Whitney U test was used to compare two-level variables, and Kruskall-Wallis H test was used to compare more than two groups. In this study, the level of significance was taken as p˂0.05. The evaluation obtained in the study revealed that the empathic score and communication of the person doing sports were higher, but it did not affect their problem-solving skills. It is evaluated that the education level of the youth leaders is an associate degree and their communication skills are better. When the gender is evaluated, the problem of the male class is considered to be better than the generally suitable ones in terms of the overall problem. It has been determined that the communication of youth completion and emphatic completion become concrete. It has been determined that you are satisfied with the seniority of the youth students in their profession, the problem-free and communication. As a result, it consists of the design of the person who does sports, who does not do sports.
Collections