Ortaokul öğrencilerinin Dyned kullanımlarının İngilizceye yönelik tutumlarına, yabancı dil öğrenme kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Dyned dil eğitim yazılımı kullanımlarının öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarına, yabancı dil öğrenme kaygılarına ve akademik başarılarına olan etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında bahar yarıyılında, 6. ve 7. sınıfta öğrenim gören 119 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 6 hafta boyunca yürütülmüştür. Deney grubu öğrencileri öğretmen rehberliğinde Dyned yazılımını aktif olarak kullanmış, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına bağlı olarak geleneksel yönteme dayanan bir süreç uygulanmıştır. Yapılan analizde öğrencilerin tutum, kaygı, başarıları ölçülmüş ve demografik bilgilerle kıyaslamalar yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin tutum ortalamalarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Dyned kullanımından sonra tutum düzeylerinin arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kaygı düzeyleri başlangıçta orta olarak bulunmuştur. 6 haftalık uygulama süreci sonrasında her iki gruptaki öğrencilerin kaygı ortalamalarının yükseldiği görülmüştür. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son-test başarı puan ortalamaları arasında ise anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Son olarak öğrencilerin cinsiyetinin ve sınıf düzeyinin kaygı, tutum ve başarı için anlamlı bir etkisinin olmadığı ortaya konmuştur. This study aimed to determine the effects of Dyned language education software on 6th and 7th grade students' attitudes towards English, foreign language learning anxieties and academic success. In this study, semi-experimental research design with pretests-posttests was used. The study was carried out with 119 students studying at the 6th and 7th grades in the spring semester of the academic year 2019-2020. The study was carried out for 6 weeks. Experimental group students actively used Dyned software under the guidance of the teacher, while in the control group, a conventional English teaching was carried out. In the analysis made using the SPSS package program, students' attitudes, anxiety, achievements were measured and comparisons were made with demographic information including gender and grade level. The results showed that the attitude levels of the experimental and control group students were found to be medium. It was observed that attitude levels increased after the use of Dyned in the experimental group. Although the anxiety levels of the experimental and control group students were medium before the intervention, the means of anxiety scores were found to increase after the 6-week Dyned process. According to the post-test results, there were no significant differences between the means of success scores of experiment and control group students. Finally, there was no significant effect of students' gender and grade level for anxiety, attitude and success.
Collections