Ortaokul 7. sınıf hücre ve bölünmeler ünitesi öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının etkililiğine yönelik bir karma yöntem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesinde, beyin temelli öğrenme yaklaşımı ve mevcut öğretim programının ön gördüğü yaklaşıma göre yürütülen öğrenme faaliyetlerinin öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç beceri düzeyleri üzerine etkilerinin olup olmadığını saptamaktır, şayet varsa bu etkilerin nedenlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel ve nicel verilerin bir arada ele alındığı karma (mixed method) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Van ilinin İpekyolu ilçesinde bulunan bir ortaokulun 7. sınıf öğrencilerinden 21'i deney ve 21'i de kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Hücre ve Bölünmeler Akademik Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerisi Testi ve Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel veriler ANCOVA, Bağımlı ve Bağımsız T-Testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik ve betimsel analizden yararlanarak çözümlenmiştir. Çalışma bulgularına bakıldığında, deney ve kontrol gruplarının Hücre ve Bölünmeler Akademik Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerisi Testi son test puanları arasında deney grubu lehinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, beyin temelli öğrenme yaklaşımı ile öğrencilerin derse katılımı artmış, öğrenciler rahat bir ortamda kendi deneyimlerini kullanarak yaparak yaşayarak öğrenmeyi gerçekleştirmişlerdir. Öğrenciler aktif olarak katıldıkları bu derslerde çok eğlendikleri, eğlenerek öğrendikleri gözlemlenmiştir. Öğrencilerin bu istekli oluşları akademik başarılarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine olumlu olarak yansımıştır. Beyin temelli öğrenme yaklaşımının verimli bir şekilde kullanıldığı derste öğrencilerin akademik başarıları ve bilimsel süreç beceri düzeylerinin arttığı sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to determine whether the learning activities that carried out according to the brain-based learning approach and the current teaching programme in the unit cell and divisions of secondary school 7th grade's science have effects onto the academic achievement and the scientific process skill levels of the students or not, it is aimed to determine the causes of the effects, if any. In this study, the integrated method, in which both qualitatitive and quantative datas are handled together were used. The study was carried out with the total 42 students, 21 of which were in the experimental group and 21 in the control group belonging to 7th grade students of a secondary school in Ipekyolu district of Van province in the 2019-2020 academic years. As a collection tool in the study, Cell and Divisions Academic Achiement Test,Scientific Process Skill Test and Semi Structured Interview Form were used. Quantitative data obtained in the study were analyzed using ANCOVA, Dependent and Independent T-test. Quantitative data obtained in the study were analyzed by using content and descriptive analysis.According to the study findings , it was seen that the there was a significant difference in favor of the experimental and control groups between the Cell and the Divisions Academic Achievement Test and the Scientific process skills test. In conclusion, thanks to brain-based learning approach, students' participation in the lesson increased. By the way students learned by doing and living with their own experiences in a comfortable area. It was also observed that students had lots of fun in these lessons in which they effectively joined and had fun. This willingness of the students possitively reflected on their academic success and scientific process skill levels. It was concluded that the academic success and scientific process skill levels of the students were increased in the lesson in which the brain- based learning approach was efficientl used.
Collections