Türkiye Türkçesi öğrenen Kazak öğrencilerin sözcük düzeyinde yaptıkları yanlışlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye Türkçesi öğrenen Kazak öğrencilerin sözcük düzeyinde yaptıkları yanlışları tespit etmek ve bu yanlışları dil bilgisi açısından değerlendirerek Kazaklara Türkiye Türkçesi öğretimi konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamaktır.Araştırmada, bu amaca uygun olarak görüşme ve doküman inceleme yöntemiyle başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Kazakistan'ın Türkistan şehrindeki Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesinin öğrencileri ve Türkiye'de eğitim almakta olan Kazak öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmayla ilgili veri kaynakları, araştırmacı tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde Kazakistan'ın Türkistan şehrindeki Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerden elde edilmiştir. Araştırmacı ''Türkiye Türkçesi Öğrenen Kazak Öğrencilerin Sözcük Düzeyinde Yaptıkları Yanlışlar'' projesi kapsamında ziyarette bulunduğu Türkistan kentinde, Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesinde öğrenim gören Türk asıllı Kazak öğrencilerin ''Türkiye Türkçesi'' dersi kapsamında yazdıkları yazılı sınav kağıtlarını elde etmiştir. Ayrıca Türkiye'de eğitim alan Kazak asıllı öğrencilere görüşme formu uygulanmıştır. Kazaklara Türkiye Türkçesi öğretiminde katkı sağlayacağını amaçladığımız bu çalışmada, Türkiye Türkçesi öğrenen Kazak öğrencilerinin sınav kağıtları fonetik açıdan değerlendirilmiş olup, görüşme formundan elde ettiğimiz veriler ise ses benzetmesinden kaynaklanan ve ses, anlam açısından aynı olan kelimeler olarak karşılaştırmalı ve açıklamalı şekilde değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kazak türkçesi, sözcük yanlışları, türkistan, türkiye türkçesi, hoca ahmet yesevi üniversitesi The purpose of this research is for Kazakh students who are learning Turkish to determine their vocabulary mistakes and this mistakes are contributing language knowledge to Kazakh people evaluating to future studying of Turkish education. In the research, an interview and document analysis method is applied in accordance with this purpose. The studying group of research is consist of Hoca Ahmet Yesevi University students in Turkestan city of Kazakhstan and university students who receive education in Turkey.The data sources related to the study were obtained by the researcher from the students studying at Hoca Ahmet Yesevi International Türk-Kazakh University in Turkestan city of Kazakhstan in the spring term of 2018-2019 academic year.The project called `Kazakh students who are mistaking vocabulary level words during Turkish`. The researcher has obtained the written exam papers that they wrote by visiting Hoca Ahmet Yesevi students who are real Turkic Kazakh.Keywords: Kazakh turkish, turkistan, turkey turkish, university of hoca ahmet yesevi
Collections