AB ve Türk hukuku uygulamalarında karşılaştırmalı reklam
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de özellikle son on beş yılda Avrupa Birliği mevzuatına uyum amacıyla pek çok alanda mevzuat değişikliğine gidilmiştir. Karşılaştırmalı reklamlara ilişkin, gerek uyum süreci dolayısıyla gerekse diğer devletlerde olduğu gibi Türkiye'de de hukuki düzenleme ihtiyacının hâsıl olması sebebiyle bir takım düzenlemeler yapıldığı bilinmektedir. Hal böyle iken, Türkiye'deki düzenlemelerin, fikri mülkiyet, ticaret ve tüketici hukuku ölçütleriyle farklı yasa ve yönetmeliklerde yer edinmesi, bu düzenlemelerin derlenerek ele alınması ihtiyacını doğurmuştur. Bu çalışmada, Türkiye'deki karşılaştırmalı reklam hukukuna dair mevzuat revizyonu, Birlik müktesebatı çerçevesinde ele alınacaktır. Türk mevzuatındaki değişiklikler ile Avrupa Birliği mevzuatına tam uyumun sağlanıp sağlanamadığı tartışılarak tespit edilen farklılıklar ortaya konulacaktır.Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde, karşılaştırmalı reklam hukukuna dair, Avrupa Birliği ile Türkiye'deki denetim ve yargı kurumlarının kararları örnekleyici bir yaklaşımla sunularak, anılan kurumların karşılaştırmalı reklam hadisesine yaklaşımına değinilecektir.Çalışmada, esasen uyumu amaçlanan mevzuatın ruhunun pratikte ne tür bir boyut ile karşılık bulduğunun tartışılması, denetim ve yargı kurumlarının teşekkülündeki yapısal eksiklikler ve inceleme yöntemlerindeki farklılıklar üzerinde durularak, karşılaştırmalı reklam hadisesine ilişkin Türk mevzuatı ve pratiğindeki sorunların tespit edilmesi, bu sorunlara dair değerlendirme yapılarak çözüm önerileri sunulması amaçlanmaktadır. In order to comply with European Union legislation, particularly in the last fifteen years in Turkey are known to be made legislative changes in many areas. It is known that a set of legal regulations relating to comparative advertising is also made in Turkey like other countries due to adaptation process. Under these circumstances, taking a place the regulations in Turkey in different laws and regulations with intellectual property, commercial and consumer law criteria has led to the need to compile and address these regulations.In this study, revision of the legislation on comparative advertising law in Turkey will be discussed in the framework of the Union acquis. The differences in the Turkish legislation will be discussed by discussing whether full compliance with the European Union legislation has been achieved. In the later part of the study, decisions of audit and judicial institutions in Turkey with the European Union concerning the comparative advertising law will be presented with an exemplary approach and the approaches of the mentioned institutions to the comparative advertising law will be discussed.The main purpose of the study is to discuss the extent of the legislation, which is essentially responsive, in practice, to identify the problems in Turkish legislation and practice regarding the comparative advertising by emphasizing the structural deficiencies in the formation of the audit and judicial institutions and the differences in examination methods, and to evaluate these problems and present solution offers.
Collections