Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin Apaydın, Deniz
dc.contributor.authorYağmur, Özgür
dc.date.accessioned2023-09-22T12:25:12Z
dc.date.available2023-09-22T12:25:12Z
dc.date.submitted2023-01-27
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740255
dc.description.abstractTürkiye'de özellikle son on beş yılda Avrupa Birliği mevzuatına uyum amacıyla pek çok alanda mevzuat değişikliğine gidilmiştir. Karşılaştırmalı reklamlara ilişkin, gerek uyum süreci dolayısıyla gerekse diğer devletlerde olduğu gibi Türkiye'de de hukuki düzenleme ihtiyacının hâsıl olması sebebiyle bir takım düzenlemeler yapıldığı bilinmektedir. Hal böyle iken, Türkiye'deki düzenlemelerin, fikri mülkiyet, ticaret ve tüketici hukuku ölçütleriyle farklı yasa ve yönetmeliklerde yer edinmesi, bu düzenlemelerin derlenerek ele alınması ihtiyacını doğurmuştur. Bu çalışmada, Türkiye'deki karşılaştırmalı reklam hukukuna dair mevzuat revizyonu, Birlik müktesebatı çerçevesinde ele alınacaktır. Türk mevzuatındaki değişiklikler ile Avrupa Birliği mevzuatına tam uyumun sağlanıp sağlanamadığı tartışılarak tespit edilen farklılıklar ortaya konulacaktır.Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde, karşılaştırmalı reklam hukukuna dair, Avrupa Birliği ile Türkiye'deki denetim ve yargı kurumlarının kararları örnekleyici bir yaklaşımla sunularak, anılan kurumların karşılaştırmalı reklam hadisesine yaklaşımına değinilecektir.Çalışmada, esasen uyumu amaçlanan mevzuatın ruhunun pratikte ne tür bir boyut ile karşılık bulduğunun tartışılması, denetim ve yargı kurumlarının teşekkülündeki yapısal eksiklikler ve inceleme yöntemlerindeki farklılıklar üzerinde durularak, karşılaştırmalı reklam hadisesine ilişkin Türk mevzuatı ve pratiğindeki sorunların tespit edilmesi, bu sorunlara dair değerlendirme yapılarak çözüm önerileri sunulması amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractIn order to comply with European Union legislation, particularly in the last fifteen years in Turkey are known to be made legislative changes in many areas. It is known that a set of legal regulations relating to comparative advertising is also made in Turkey like other countries due to adaptation process. Under these circumstances, taking a place the regulations in Turkey in different laws and regulations with intellectual property, commercial and consumer law criteria has led to the need to compile and address these regulations.In this study, revision of the legislation on comparative advertising law in Turkey will be discussed in the framework of the Union acquis. The differences in the Turkish legislation will be discussed by discussing whether full compliance with the European Union legislation has been achieved. In the later part of the study, decisions of audit and judicial institutions in Turkey with the European Union concerning the comparative advertising law will be presented with an exemplary approach and the approaches of the mentioned institutions to the comparative advertising law will be discussed.The main purpose of the study is to discuss the extent of the legislation, which is essentially responsive, in practice, to identify the problems in Turkish legislation and practice regarding the comparative advertising by emphasizing the structural deficiencies in the formation of the audit and judicial institutions and the differences in examination methods, and to evaluate these problems and present solution offers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleAB ve Türk hukuku uygulamalarında karşılaştırmalı reklam
dc.title.alternativeComparative advertising in EU and Turkish law practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-27
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEuropean Union law
dc.subject.ytmComparative law
dc.subject.ytmAutocontrol
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTurkish law
dc.subject.ytmComparative advertising
dc.identifier.yokid10220925
dc.publisher.instituteAvrupa Birliği Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid671157
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineAvrupa Birliği Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess