STEM (FeTeMM) yaklaşımında robotik uygulamaların (Arduino) kullanımına yönelik fen öğretmen eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
STEM (FeTeMM) yaklaşımında robotik uygulamaların (arduino) kullanımına yönelik fen öğretmen eğitimi öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılıklarına, STEM farkındalıklarına ve arduino destekli proje tabanlı öğretime ilişkin özyeterliliklerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde, Türkiye'nin kuzeybatı bölgesinde yer alan bir devlet üniversitenin eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği son sınıf öğrencilerinden, gönüllü 31 öğretmen adayının katılımı ile yürütülmüştür. Çalışmada zayıf deneysel araştırma modellerinden tek grup öntest–sontest modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda öğretmen adaylarına 5 haftalık haftada 5 saatlik uygulamalı bir eğitim verilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği, FeTeMM Farkındalık Ölçeği ve Arduino Destekli Proje Tabanlı Öğretime İlişkin Özyeterlilik Ölçeği kullanılmış olup ölçekler öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, fen bilimleri öğretmen adaylarının ölçeğin tamamına/toplamına yönelik bilimsel yaratıcılıklarında ve bilimsel yaratıcılığın akıcılık ve esneklik alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme gözlenmezken orijinallik alt boyutunda anlamlı bir artış görülmüştür. Öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıkları değerlendirildiğinde ise anlamlı bir gelişme oluşmadığı sonucuna varılmıştır. Arduino destekli proje tabanlı öğretime ilişkin özyeterlikleri incelendiğinde sontest lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Uygulanan eğitim programının öğretmen adaylarının bilimsel yaratıcılıklarına orijinallik alt boyutunda ve arduino destekli proje tabanlı öğretime ilişkin özyeterliklerine katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıkları öntestlerde oldukça yüksek bulunmuş olup yürütülen eğitimin farkındalığın gelişimine bir katkı sağlamadığı tespit edilmiştir. Bulunan sonuçlar bazı açılardan alanyazın ile örtüşürken, bazı yönlerden farklılık göstermektedir. It was conducted to examine the effects of participation in science teacher training for the use of robotic applications (arduino) in STEM (FeTeMM) approach on the scientific creativity, STEM awareness and self-efficacy of arduino supported project-based teaching. The study was carried out in the 2018-2019 academic year with the participation of 31 volunteer pre-service teachers from the science teaching department of the faculty of education of a state university located in the northwest of Turkey. In the study, one group pretest-posttest model, one of the weak experimental research models, was used. In this context, a five-week, 5-hour practical training was given to prospective teachers. Scientific Creativity Scale, STEM Awareness Scale and Arduino Supported Project-Based Teaching Self-Efficacy Scale were used as measurement tools in the study, and the scales were applied as pretest and posttest. According to the findings, no significant improvement was observed in the scientific creativity of science teacher candidates and in the fluency and flexibility sub-dimensions of scientific creativity, while a significant increase was observed in the originality sub-dimension. When the STEM awareness of teacher candidates was evaluated, it was concluded that there was no significant development. When the self-efficacy of Arduino supported project-based teaching was examined, a significant difference was found in favor of the posttest. It was concluded that the applied training program contributed to the scientific creativity of the pre-service teachers in the dimension of originality and their self-efficacy regarding arduino supported project-based teaching. STEM awareness of teacher candidates was found to be quite high in the pretests, and it was determined that the training provided did not contribute to the development of awareness. While the results found overlap with the literature in some respects, they differ in some respects.
Collections