Ortaokul öğrencilerinin işbirlikli öğrenme, problem çözme becerileri ve kişilik özelliklerinin robotik kodlama eğitimi başarısı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, `Bilişim teknolojileri ve yazılım` dersi kapsamında robotik kodlama eğitimini alan ortaokul öğrencilerinin işbirlikli öğrenme, problem çözme becerisi ve kişilik tiplerinin robotik kodlama eğitimindeki başarı durumları açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden nedensel-karşılaştırma yöntemi ile çözümlenen araştırmada çalışma grubunu, Marmara, Trakya, Akdeniz ve İç Anadolu bölgelerinde faaliyet gösteren dört özel okulun ortaokul kademesinde öğrenim gören ve robotik kodlama eğitimi almış 283 öğrenci oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen çalışma grubunu 5, 6, 7 ve 8. sınıf ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler Google Forms aracılığı ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Verilerin analiz sürecinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmada bulgular incelendiğinde robotik kodlama eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin hem işbirlikli öğrenme hem de problem çözme becerisinin iyi seviyede olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca robotik kodlama eğitiminden başarılı olan ortaokul öğrencilerinin işbirlikli öğrenme düzeylerinin, başarılı olamayanların işbirlikli öğrenme düzeylerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Robotik kodlama eğitiminden başarılı olan ortaokul öğrencilerinin problem çözme düzeyleri incelendiğinde ise robotik kodlama eğitiminde başarılı olamayanların problem çözme becerilerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ek olarak problem çözme alt boyutları olan problem çözmeye güven ve özdenetim açısından robotik kodlama eğitiminden başarılı olan ortaokul öğrencilerinin bu eğitimden başarısız olan öğrencilere göre problem çözme düzeyleri anlamlı derecede daha yüksektir. Son olarak, robotik kodlama eğitiminden başarılı olan öğrenciler kişilik tipleri açısından incelendiğinde dışa dönüklüğü yüksek ve Nörotizm açısından düşük seviyede olan ortaokul öğrencilerin daha başarılı olduğu görülmüştür. Bulgular sonucunda robotik kodlama eğitiminden başarılı olan öğrencilerin işbirlikli öğrenme, problem çözme seviyelerinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Ayrıca robotik kodlama eğitiminden başarılı olan ortaokul öğrencilerinin kişilik tipi dışa dönük ve nörotizm açısından düşük düzeyde olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda elde edilen bulgular nedensel karşılaştırma açısından literatürdeki ilgili çalışmalar üzerinden tartışılmıştır. In this study, it was aimed to examine the cooperative learning, problem solving skills and personality types of secondary school students who received robotic coding training within the scope of `Information technologies and software` in terms of their success in robotic coding education. In the study, which was analyzed by the causal-comparison method, which is one of the quantitative research methods, the study group consists of 283 students who were educated at the secondary school level of four private schools operating in the Marmara, Thrace, Mediterranean and Central Anatolia regions and received robotic coding training. The study group determined by the convenience sampling method consists of 5th, 6th, 7th and 8th grade secondary school students. Data was collected online via Google Forms. Descriptive statistics, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used in the analysis of the data. When the findings of the study were examined, it was revealed that both the cooperative learning and problem solving skills of the secondary school students who received robotic coding training were at a good level. In addition, it was seen that the cooperative learning levels of secondary school students who were successful in robotic coding education were higher than the cooperative learning levels of those who were not successful. When the problem solving levels of secondary school students who were successful in robotic coding education were examined, it was seen that those who were not successful in robotic coding education had higher problem solving skills. In addition, in terms of problem solving sub-dimensions, confidence in problem solving and self-control, the problem solving levels of secondary school students who were successful in robotic coding education were significantly higher than those who failed this education. Finally, when the students who were successful in robotic coding education were examined in terms of personality types, it was seen that middle school students with high extraversion and low level of Neuroticism were more successful. As a result of the findings, it can be said that the students who are successful in robotic coding education have higher levels of cooperative learning and problem solving. In addition, it can be said that the personality type of secondary school students who are successful in robotic coding education is extroverted and at a low level in terms of neuroticism. The findings obtained in this direction are discussed over the related studies in the literature in terms of causal comparison.
Collections