Gümüşhane Ve Bayburt Masalları adlı eserdeki masalların Türkçe dersi 1-8. sınıflar öğretim programı değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün eğitim anlayışına göre masallar, çocuk eğitiminde önemli bir araçtır. Çocuk edebiyatının en ilginç ve renkli ürünleri arasında yer alan masallar, geçmişten günümüze kadarçocukların ilgisini çeken metinler arasında yer alır. Masallar, çocuğun duygu ve düşünce dünyasınızenginleştirmenin yanında, ana dilin öğretilmesi ve kullanılmasını sağlamada da etkili bir araçtır.Masallar, öğrencinin dil hazinesinin gelişmesinde de önemli bir rol oynar. Kahramanı çocukve hayvan olan masallarla, hoş vakit geçiren ve hayal dünyasının gıdasını alan çocuğun anlama veanlatma becerileri gelişir.Bu araştırmanın amacı, `Gümüşhane ve Bayburt Masalları` adlı eserde yer alan 70 masalınTürkçe Dersi 1-8. Sınıflar Öğretim Programı'nda yer alan on kök değer bakımından değerlereğitiminde kullanılabilirliğini araştırarak değer öğretiminin kültürün önemli bir unsuru olan masallar üzerinden gerçekleştirilmesinin önemini vurgulamaktır.Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve doküman inceleme tekniği kullanılmıştır.Masallarda işlenen değerler fişlenerek tespit edilmiştir. Çalışmada güvenirliğin sağlanabilmesi içinbir başka araştırmacıdan, masalları okuması ve saptamaların doğru olup olmadığını değerlendirmesiistenmiştir. Tespit edilen değerler ile yer aldığı bölümlere, sayfa numaraları ve masal isimleriylebirlikte bulgular bölümünde yer verilmiştir. Araştırmada, Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nda yeralan 24 masalın Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan değerlerle herhangi bir ilişkisininolmadığı, `öz denetim` ve `sabır` değerinin hiçbir masalda işlenmediği bulgularına ulaşılmıştır.Ulaşılan diğer bulgular ise şunlardır: Geriye kalan 46 masalda 55 değer işlenmiştir. Masallarda ensık işlenen değer yardımseverlik, en az işlenen değer ise vatanseverliktir. Bu bulgular sonucunda Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nın Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan değerleri aktarma ve kazandırma bakımından yetersiz olduğu sonucunavarılmıştır. According to today's educational understanding, fairy tales are an important tool in children'seducation. Tales, which are among the most interesting and colorful products of children's literature,are among the texts that have attracted the attention of children from the past to the present. Inaddition to enriching the child's world of emotions and thoughts, fairy tales are also an effective toolin teaching and using the mother tongue.Fairy tales also play an important role in the development of the student's language treasure.With fairy tales, the protagonist of which is a child and an animal, the child's understanding andtelling skills develop when he has a good time and is nourished by his imagination.The aim of this research is to examine the tales in the work named `Gümüşhane and BayburtTales`, in terms of ten root value in Turkish Lesson 1-8 Grades Curriculum , to determine its usabilityin values education and to emphasize the importance of teaching values through fairy tales, whichare an important element of culture.In this study, qualitative research method and document review technique were used. Thevalues processed in the tales were determined by filing. In order to ensure reliability in the study,another researcher was asked to read the fairy tales and evaluate whether the determinations werecorrect. The sections with the determined values are included in the findings section with the pagenumbers and the names of the tales. In the study, it was found that 24 tales in Gümüşhane and BayburtTales did not have any relationship with the values in the Turkish Lesson Curriculum, and that `selfcontrol`and `patience` values were not mentioned in any fairy tale. Other findings obtained are asfollows: 55 values were processed in the remaining 46 tales. The most frequently processed value infairy tales is benevolence and the least processed value is patriotism.As a result of these findings, it was concluded that Gümüşhane and Bayburt Tales areinsufficient in terms of transferring and gaining the values in the Turkish Lesson Curriculum.
Collections