Show simple item record

dc.contributor.advisorGülbahar, Bahadır
dc.contributor.authorKaya, Serhat
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:56Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:56Z
dc.date.submitted2022-12-06
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739630
dc.description.abstractGünümüzün eğitim anlayışına göre masallar, çocuk eğitiminde önemli bir araçtır. Çocuk edebiyatının en ilginç ve renkli ürünleri arasında yer alan masallar, geçmişten günümüze kadarçocukların ilgisini çeken metinler arasında yer alır. Masallar, çocuğun duygu ve düşünce dünyasınızenginleştirmenin yanında, ana dilin öğretilmesi ve kullanılmasını sağlamada da etkili bir araçtır.Masallar, öğrencinin dil hazinesinin gelişmesinde de önemli bir rol oynar. Kahramanı çocukve hayvan olan masallarla, hoş vakit geçiren ve hayal dünyasının gıdasını alan çocuğun anlama veanlatma becerileri gelişir.Bu araştırmanın amacı, `Gümüşhane ve Bayburt Masalları` adlı eserde yer alan 70 masalınTürkçe Dersi 1-8. Sınıflar Öğretim Programı'nda yer alan on kök değer bakımından değerlereğitiminde kullanılabilirliğini araştırarak değer öğretiminin kültürün önemli bir unsuru olan masallar üzerinden gerçekleştirilmesinin önemini vurgulamaktır.Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve doküman inceleme tekniği kullanılmıştır.Masallarda işlenen değerler fişlenerek tespit edilmiştir. Çalışmada güvenirliğin sağlanabilmesi içinbir başka araştırmacıdan, masalları okuması ve saptamaların doğru olup olmadığını değerlendirmesiistenmiştir. Tespit edilen değerler ile yer aldığı bölümlere, sayfa numaraları ve masal isimleriylebirlikte bulgular bölümünde yer verilmiştir. Araştırmada, Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nda yeralan 24 masalın Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan değerlerle herhangi bir ilişkisininolmadığı, `öz denetim` ve `sabır` değerinin hiçbir masalda işlenmediği bulgularına ulaşılmıştır.Ulaşılan diğer bulgular ise şunlardır: Geriye kalan 46 masalda 55 değer işlenmiştir. Masallarda ensık işlenen değer yardımseverlik, en az işlenen değer ise vatanseverliktir. Bu bulgular sonucunda Gümüşhane ve Bayburt Masalları'nın Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan değerleri aktarma ve kazandırma bakımından yetersiz olduğu sonucunavarılmıştır.
dc.description.abstractAccording to today's educational understanding, fairy tales are an important tool in children'seducation. Tales, which are among the most interesting and colorful products of children's literature,are among the texts that have attracted the attention of children from the past to the present. Inaddition to enriching the child's world of emotions and thoughts, fairy tales are also an effective toolin teaching and using the mother tongue.Fairy tales also play an important role in the development of the student's language treasure.With fairy tales, the protagonist of which is a child and an animal, the child's understanding andtelling skills develop when he has a good time and is nourished by his imagination.The aim of this research is to examine the tales in the work named `Gümüşhane and BayburtTales`, in terms of ten root value in Turkish Lesson 1-8 Grades Curriculum , to determine its usabilityin values education and to emphasize the importance of teaching values through fairy tales, whichare an important element of culture.In this study, qualitative research method and document review technique were used. Thevalues processed in the tales were determined by filing. In order to ensure reliability in the study,another researcher was asked to read the fairy tales and evaluate whether the determinations werecorrect. The sections with the determined values are included in the findings section with the pagenumbers and the names of the tales. In the study, it was found that 24 tales in Gümüşhane and BayburtTales did not have any relationship with the values in the Turkish Lesson Curriculum, and that `selfcontrol`and `patience` values were not mentioned in any fairy tale. Other findings obtained are asfollows: 55 values were processed in the remaining 46 tales. The most frequently processed value infairy tales is benevolence and the least processed value is patriotism.As a result of these findings, it was concluded that Gümüşhane and Bayburt Tales areinsufficient in terms of transferring and gaining the values in the Turkish Lesson Curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleGümüşhane Ve Bayburt Masalları adlı eserdeki masalların Türkçe dersi 1-8. sınıflar öğretim programı değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the tales in the work named `Gümüşhane and Bayburt Tales` in terms of values education in Turkish lesson 1-8 grades curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-06
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmValue transfer
dc.identifier.yokid10248429
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid667838
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess