Dünyada ve Türkiye'de nöropazarlama: Dünü bugünü ve geleceği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nöropazarlama kavramı 2000'li yıllar ile birlikte dünyada yer edinmiş, sinirbilim, psikoloji ve pazarlamanın oluşturduğu multidisipliner bir kavramdır. Yıllardır tıp alanında çalışmalar sürdüren nörobilim ve pazarlama alanlarının birleşmesi ile başlamıştır. Bu çalışmada Dünyada ve Türkiye'de nöropazarlamanın tarihçesi, araştırma yöntemleri, kullanım alanları, nöropazarlama ile ilişkili diğer nöro alanlar, nöropazarlamaya dair dünyadaki eğitim verek kurumlar incelenmiştir. Araştırma soruları olarak eğitim ve sağlık konuşarında yürütülen pazarlama ve nöropazarlama faaliyetlerinin etik ve hukuki boyutu Türk Hukuk Sistemi içerisinde yayımlanan yönetmelikler ile karşılaştırılarak işlenmiştir.Anahtar Kelimeler; Nöropazarlama, nöropazarlama ve hukuk, nöropazarlama ve etik, nöropazarlama eğitim, nöropazarlama ve eğitim, gelecekte nöropazarlama, nöropazarlama ve sağlık Neuromarketing is a multidisciplinary concept created by neuroscience, psychology and marketing that has taken place in the world with the 2000s. It started with the development of neuroscience studies. In this study, neuromarketing roll history in the world and Turkey, research methods, uses, other neural areas associated with neuromarketing, neuromarketing requirement that institutions providing education in the world were examined. Ethical and legal dimensions of marketing and neuromarketing activities carried out in education and health talks as research questions were compared with the regulations published in the Turkish Legal System.Key Words : Neuromarketing, neuromarketing and law, neuromarketing and ethics, neuromarketing education, neuromarketing and education system, neuromarketing and health, future of neuromarketing
Collections