Show simple item record

dc.contributor.advisorUzbay, İsmail Tayfun
dc.contributor.authorManisalı, Sinem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:01Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:01Z
dc.date.submitted2022-05-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739506
dc.description.abstractNöropazarlama kavramı 2000'li yıllar ile birlikte dünyada yer edinmiş, sinirbilim, psikoloji ve pazarlamanın oluşturduğu multidisipliner bir kavramdır. Yıllardır tıp alanında çalışmalar sürdüren nörobilim ve pazarlama alanlarının birleşmesi ile başlamıştır. Bu çalışmada Dünyada ve Türkiye'de nöropazarlamanın tarihçesi, araştırma yöntemleri, kullanım alanları, nöropazarlama ile ilişkili diğer nöro alanlar, nöropazarlamaya dair dünyadaki eğitim verek kurumlar incelenmiştir. Araştırma soruları olarak eğitim ve sağlık konuşarında yürütülen pazarlama ve nöropazarlama faaliyetlerinin etik ve hukuki boyutu Türk Hukuk Sistemi içerisinde yayımlanan yönetmelikler ile karşılaştırılarak işlenmiştir.Anahtar Kelimeler; Nöropazarlama, nöropazarlama ve hukuk, nöropazarlama ve etik, nöropazarlama eğitim, nöropazarlama ve eğitim, gelecekte nöropazarlama, nöropazarlama ve sağlık
dc.description.abstractNeuromarketing is a multidisciplinary concept created by neuroscience, psychology and marketing that has taken place in the world with the 2000s. It started with the development of neuroscience studies. In this study, neuromarketing roll history in the world and Turkey, research methods, uses, other neural areas associated with neuromarketing, neuromarketing requirement that institutions providing education in the world were examined. Ethical and legal dimensions of marketing and neuromarketing activities carried out in education and health talks as research questions were compared with the regulations published in the Turkish Legal System.Key Words : Neuromarketing, neuromarketing and law, neuromarketing and ethics, neuromarketing education, neuromarketing and education system, neuromarketing and health, future of neuromarketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDünyada ve Türkiye'de nöropazarlama: Dünü bugünü ve geleceği
dc.title.alternativeNeuromarketing in the world and Turkey; past today and future
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-17
dc.contributor.departmentNöropazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmLaw
dc.subject.ytmNeuromarketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmHealth
dc.identifier.yokid10333102
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659053
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess