Sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin öğrencilerin seviyelerine uygunluğu açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) kapsamında hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci seviyesine uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, alanında uzman kişilerden görüş alınmış ve araştırmanın amacına uygun 5'li likert tipinde, 35 maddeden oluşan bir ölçek (anket) geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin KMO Faktör analizi (.943), güvenirlik katsayısı (cronbach-alpha) .97 bulunmuş bu nedenle ölçeğin geçerli ve güvenli bir ölçme aracı olduğuna karar verilmiştir. Araştırmada Türkçe öğretmenlerinin 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinler hakkındaki görüşleri anket tekniği kullanarak elde edilmiştir. Bu kapsamda Siirt merkez ilçe, ilçe ve köylerinde görev yapan 158 Türkçe öğretmenine 35 maddeden oluşan anket uygulanmıştır. Anket uygulanması sonrası elde edilen veriler istatiksel analiz programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin cinsiyet, mezuniyet ve sosyoekonomik değişkenleri baz alındığında ders kitaplarına yönelik görüşlerinde anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ancak katılımcıların hizmet süresi esas alındığında; katılımcılar arasında metinlerin öğrenciye katkısı ve metinlerin öğrenci seviyesine uygunluğu açısından anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinlerin; öğrenci seviyesine uygun, öğrenci ilgi alanlarını yansıtan, güncel konuları ve öğrencinin dil becerilerini geliştirici biçimde hazırlandıkları sonucuna varılmıştır. In this study, it was aimed to examine the suitability of the texts in the 8th grade Turkish textbooks prepared within the scope of the Turkish Language Teaching Program (2019), in line with the teachers' opinions. In this context, opinions were taken from experts in the field and a 5-point Likert type scale (questionnaire) consisting of 35 items was developed in accordance with the purpose of the research. The KMO Factor analysis (.943) and reliability coefficient (cronbach-alpha) of the developed scale were found to be .97, therefore it was decided that the scale is a valid and reliable measurement tool.In the study, the opinions of Turkish teachers about the texts in the 8th grade Turkish textbook were obtained by using the questionnaire technique. In this context, a questionnaire consisting of 35 items was applied to 158 Turkish teachers working in the central district, district and villages of Siirt. The data obtained after the application of the questionnaire were analyzed with a statistical analysis program.In the study, it was found that there was no significant difference in the teachers' opinions about the textbooks based on gender, graduation and socioeconomic variables. However, considering the service period of the participants; It has been determined that there is a significant difference between the participants in terms of the contribution of the texts to the student and the suitability of the texts to the student's level. The texts in the 8th grade Turkish textbook; It was concluded that they were prepared in a way that is appropriate for the student level, reflects the student's interests, and improves the current issues and language skills of the student.
Collections