Show simple item record

dc.contributor.advisorEpçaçan, Cahit
dc.contributor.authorNas, Mehmet Halim
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:31Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:31Z
dc.date.submitted2023-01-19
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739162
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) kapsamında hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin öğrenci seviyesine uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, alanında uzman kişilerden görüş alınmış ve araştırmanın amacına uygun 5'li likert tipinde, 35 maddeden oluşan bir ölçek (anket) geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin KMO Faktör analizi (.943), güvenirlik katsayısı (cronbach-alpha) .97 bulunmuş bu nedenle ölçeğin geçerli ve güvenli bir ölçme aracı olduğuna karar verilmiştir. Araştırmada Türkçe öğretmenlerinin 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinler hakkındaki görüşleri anket tekniği kullanarak elde edilmiştir. Bu kapsamda Siirt merkez ilçe, ilçe ve köylerinde görev yapan 158 Türkçe öğretmenine 35 maddeden oluşan anket uygulanmıştır. Anket uygulanması sonrası elde edilen veriler istatiksel analiz programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin cinsiyet, mezuniyet ve sosyoekonomik değişkenleri baz alındığında ders kitaplarına yönelik görüşlerinde anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ancak katılımcıların hizmet süresi esas alındığında; katılımcılar arasında metinlerin öğrenciye katkısı ve metinlerin öğrenci seviyesine uygunluğu açısından anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan metinlerin; öğrenci seviyesine uygun, öğrenci ilgi alanlarını yansıtan, güncel konuları ve öğrencinin dil becerilerini geliştirici biçimde hazırlandıkları sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the suitability of the texts in the 8th grade Turkish textbooks prepared within the scope of the Turkish Language Teaching Program (2019), in line with the teachers' opinions. In this context, opinions were taken from experts in the field and a 5-point Likert type scale (questionnaire) consisting of 35 items was developed in accordance with the purpose of the research. The KMO Factor analysis (.943) and reliability coefficient (cronbach-alpha) of the developed scale were found to be .97, therefore it was decided that the scale is a valid and reliable measurement tool.In the study, the opinions of Turkish teachers about the texts in the 8th grade Turkish textbook were obtained by using the questionnaire technique. In this context, a questionnaire consisting of 35 items was applied to 158 Turkish teachers working in the central district, district and villages of Siirt. The data obtained after the application of the questionnaire were analyzed with a statistical analysis program.In the study, it was found that there was no significant difference in the teachers' opinions about the textbooks based on gender, graduation and socioeconomic variables. However, considering the service period of the participants; It has been determined that there is a significant difference between the participants in terms of the contribution of the texts to the student and the suitability of the texts to the student's level. The texts in the 8th grade Turkish textbook; It was concluded that they were prepared in a way that is appropriate for the student level, reflects the student's interests, and improves the current issues and language skills of the student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin öğrencilerin seviyelerine uygunluğu açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the texts in the eight grade Turkish course books in accordance with the level of the students, according to the opinion of the teacher
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-19
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmGrade level
dc.subject.ytmStudent level
dc.identifier.yokid10215634
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670509
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess