Öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile mesleki kaygı düzeylerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde yapılan araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Siirt Üniversitesinde öğrenim gören 1863 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, tabakalı örnekleme tekniğiyle seçilen 319 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada `Öz Yeterlik Ölçeği` ve `Mesleki Kaygı Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, parametrik fark analizleri ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının genel mesleki kaygılarının düşük, öz yeterlik inançlarının ise yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile mesleki kaygıları arasında orta düzeyli anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları mesleki kaygı düzeylerini anlamlı yordayıcısı olduğu görülmüştür. The aim of this study is to determine teacher candidates' self-efficacy beliefs and professional anxiety levels, and the relationship between the two. The universe of the research based on the relational survey model consists of 1863 teacher candidates studying at Siirt University in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of 319 teacher candidates selected using the stratified sampling method. `Self-Efficacy Scale` and `Occupational Anxiety Scale` were used in the study. Descriptive statistics, parametric difference analysis and correlation analysis techniques were used in analyzing the data. At the end of the study, it was determined that teacher candidates' general professional anxieties were low and their self-efficacy beliefs were high. It has also been determined that there is a moderate significant relationship between the self-efficacy beliefs of the teacher candidates and their professional anxiety. It was observed that the self-efficacy beliefs of the teacher candidates were a significant predictor of their professional anxiety levels.
Collections