Show simple item record

dc.contributor.advisorMemduhoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorTetik, Abdullah
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:20Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:20Z
dc.date.submitted2022-12-06
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739139
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile mesleki kaygı düzeylerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde yapılan araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Siirt Üniversitesinde öğrenim gören 1863 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, tabakalı örnekleme tekniğiyle seçilen 319 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada `Öz Yeterlik Ölçeği` ve `Mesleki Kaygı Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, parametrik fark analizleri ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının genel mesleki kaygılarının düşük, öz yeterlik inançlarının ise yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ile mesleki kaygıları arasında orta düzeyli anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları mesleki kaygı düzeylerini anlamlı yordayıcısı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine teacher candidates' self-efficacy beliefs and professional anxiety levels, and the relationship between the two. The universe of the research based on the relational survey model consists of 1863 teacher candidates studying at Siirt University in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of 319 teacher candidates selected using the stratified sampling method. `Self-Efficacy Scale` and `Occupational Anxiety Scale` were used in the study. Descriptive statistics, parametric difference analysis and correlation analysis techniques were used in analyzing the data. At the end of the study, it was determined that teacher candidates' general professional anxieties were low and their self-efficacy beliefs were high. It has also been determined that there is a moderate significant relationship between the self-efficacy beliefs of the teacher candidates and their professional anxiety. It was observed that the self-efficacy beliefs of the teacher candidates were a significant predictor of their professional anxiety levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teacher candidates 'self-efficacy beliefs and professional concerns
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmOccupational anxiety
dc.identifier.yokid10334526
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid667869
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess