Okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin bağlanma stilleri, benlik saygıları ve çocuk yetiştirme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin bağlanma stilleri, çocuklarını yetiştirme tutumları ve benlik saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin araştırılması ve annenin çocuk yetiştirme tutumunun, demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi okul öncesi dönemde çocuğu olan 238 anne katılımcıdan oluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, `Sosyo-Demografik Bilgi Formu`, `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği`, `Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri II` ve `Çocuk Yetiştirme Tutumları Ölçeği` ile elde edilmiştir. Araştırmaya katılımcılar, internet üzerinden erişim sağlamışlardır.Araştırmada yapılan istatistik analizler sonucunda, Kaçınmacı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum, koruyucu tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaçınmacı ve kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça benlik saygısının azaldığı gözlenmiştir. Otoriter tutum arttıkça benlik saygısının azaldığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler verilmiştir. The aim of this study is to examine the relationship between attachment styles, child-rearing attitudes and self-esteem of mothers who have children in preschool period, to investigate the relationship between variables and to examine whether the mother's child-rearing attitude differs according to demographic characteristics.The sample of the study consists of 238 mothers who have children in pre-school period. In this study, the data were obtained by `Socio-Demographic Information Form`, `Rosenberg Self-Esteem Scale`, `Experiences in Close Relationships Inventory II` and `Child Rearing Attitudes Scale`. Participants in the research have accessed via the internet.It was observed that as the level of avoidant attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of anxious attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes, protective attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of avoidant and anxious attachment increased, self-esteem decreased. It has been determined that as the authoritarian attitude increases, self-esteem decreases. The results of the study were discussed within the framework of the relevant literature and suggestions were given for future studies.
Collections